Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Prova Titiyo:s "Come Along" som har all potential för att vara en fantastisk låt, men vars ljudkvalité gör den svåravlyssnad i kvalitativa anläggningar.
Nattlorden skrev:Prova Titiyo:s "Come Along" som har all potential för att vara en fantastisk låt, men vars ljudkvalité gör den svåravlyssnad i kvalitativa anläggningar.
Panelguy skrev:Det är inte möjligt...om du inte är extremt okritisk.
Strmbrg skrev:Det vore ju behändigt att vara extremt okritisk. Då sluppe man ju all irritation.
hifikg skrev:Ska försöka hitta något som inte låter så bra, men på rak arm kommer jag inte på något.
hifikg skrev:Nattlorden skrev:Prova Titiyo:s "Come Along" som har all potential för att vara en fantastisk låt, men vars ljudkvalité gör den svåravlyssnad i kvalitativa anläggningar.
Måste instämma. Lyssnar på Greatest Hits samlingen. Mjukade upp högtalarna med Man in the moon o anade vartåt det lutade. Sen följde Come Along och det var bara knappt utståbart. Det som låter nu låter gräsligt. Jag kommer inte lyssna igenom hela vaxet. Brrr... Men jag skrev "nästan".
DVD-ai skrev:Jag tycker inte att något låter sämre än nödvändigt här hemma
Långt från allt låter bra, men även det som låter dåligt låter inte för dåligt för att vara lyssningsbart, jag lyssnar på allt
Morello skrev:DVD-ai skrev:Jag tycker inte att något låter sämre än nödvändigt här hemma
Långt från allt låter bra, men även det som låter dåligt låter inte för dåligt för att vara lyssningsbart, jag lyssnar på allt
Skulle villja göra gällande att runt 2% av min skivsamling låter riktigt, riktigt bra.
Hade jag varit mer intresserad av populärmusik än jazz så hade siffran kanske sjunkit till 0,5%.
Så djävligt är det.
hifikg skrev:I motsats till vad som uttrycks i en annan tråd upplever jag att nästan vad jag än spelar låter alldeles otroligt bra. Kanske väljer jag omedvetet vax som passar min rigg? Eller så har jag sån tur att allt jag gillar är välinspelat och lätt att återge på ett bra sätt.
Morello skrev::roll:
Användare som besöker denna kategori: Ronnie och 22 gäster