Den lilla skivtallriken ser bucklig ut? Fint komplement till anläggningen annars!
Moderator: Redaktörer
Micke23 skrev:
Den lilla skivtallriken ser bucklig ut? Fint komplement till anläggningen annars!
music4ever skrev:Idag var jag och en vän och tittade och lyssnade lite på Dais och spacedeck 294. Kollade även på Hyperspace som inte var på demo. Välbyggda no-nonsens-spelare, helt klart.
Vill väl säga att det står mellan Dais och hyperspace nu.
music4ever skrev:Idag var jag och en vän och tittade och lyssnade lite på Dais och spacedeck 294. Kollade även på Hyperspace som inte var på demo. Välbyggda no-nonsens-spelare, helt klart.
Vill väl säga att det står mellan Dais och hyperspace nu.
music4ever skrev:NA har blivit utvalde på grund av deras tekniska lösningar och utseende.
music4ever skrev:Snygg spelare där Björn.
music4ever skrev:Jag är intresserad av återgivning, inte "ljudskapande".
music4ever skrev:NA har blivit utvalde på grund av deras tekniska lösningar och utseende.
Vinylcalle skrev:music4ever skrev:Jag är intresserad av återgivning, inte "ljudskapande".
Det var väl inget svar på frågan. Vad får dig att tro att OM-40 skulle vara en ultimat återgivare av musiken på skivan?
MvH Carl
Conan skrev:music4ever skrev:NA har blivit utvalde på grund av deras tekniska lösningar och utseende.
Verkar vara fina grejer, men hur är det med lock/dammskydd på en sån där?
Thomas_A skrev:http://www.faktiskt.io/phpBB3/viewtopic.php?f=9&t=58042&start=90
Given its relatively high mass, the arm is best suited for cartridges of medium or higher compliance (though I know audiophiles who use it successfully with the Shure V15’s). Not everyone agrees with the thinking behind these arms, some designers and audiophiles preferring unipivots with various sorts of external damping (e.g., the superb Graham and Mørch arms).
music4ever skrev:Jo, jag försöker väl bara "övertala" mig själv att SME kan vara ett vettigt val. Det får nog blir en Hyperspace med DP-8 på. Frågan är om det är värt extra pengar för 12 tums arm över 9 tums.
music4ever skrev:Jo, jag försöker väl bara "övertala" mig själv att SME kan vara ett vettigt val. Det får nog blir en Hyperspace med DP-8 på. Frågan är om det är värt extra pengar för 12 tums arm över 9 tums.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 8 gäster