Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:Jag brukar spela musik timtals när inte jag, eller någon annan för den delen, är hemma och lyssnar.
Objektivisten skrev:Jag brukar spela musik timtals när inte jag, eller någon annan för den delen, är hemma och lyssnar.
roggaro skrev:så kan man ju göra. alltså bestämma restaurang och alla som anlänt försent (ca tio min) utan att först öppna/stänga sitt paraply utanför (även om det tillförne inte regnar) räknas bort. (någon står utanför och kollar så allt går rätt till) sedan kan vi alla samlas vid ett gemensamt bord och hälla käften, till dess "stormästaren" behagar ta till orda
vips så har vi ett sällsamt hemligt sällskap
Strmbrg skrev:roggaro skrev:så kan man ju göra. alltså bestämma restaurang och alla som anlänt försent (ca tio min) utan att först öppna/stänga sitt paraply utanför (även om det tillförne inte regnar) räknas bort. (någon står utanför och kollar så allt går rätt till) sedan kan vi alla samlas vid ett gemensamt bord och hälla käften, till dess "stormästaren" behagar ta till orda
JM skrev:Strmbrg skrev:roggaro skrev:så kan man ju göra. alltså bestämma restaurang och alla som anlänt försent (ca tio min) utan att först öppna/stänga sitt paraply utanför (även om det tillförne inte regnar) räknas bort. (någon står utanför och kollar så allt går rätt till) sedan kan vi alla samlas vid ett gemensamt bord och hälla käften, till dess "stormästaren" behagar ta till orda
För vulgärt o sällskapligt med ord. Mer av mångtydiga icke verbala gester för maximal osällskaplighet.
JM
roggaro skrev:efter inmundigat diverse + dryck (under tystnad) ska alltså hövdningen/stormästaren säga sitt om regelverket och hur det fungerar och sedan kan alla lämna i god tro att allt står rätt tillväga
roggaro skrev:så kan man ju göra. alltså bestämma restaurang och alla som anlänt försent (ca tio min) utan att först öppna/stänga sitt paraply utanför (även om det tillförne inte regnar) räknas bort. (någon står utanför och kollar så allt går rätt till) sedan kan vi alla samlas vid ett gemensamt bord och hälla käften, till dess "stormästaren" behagar ta till orda
Strmbrg skrev:Nja, det känns skumt. Men det är ju så att det är ensamlyssnarnas sällskap. Inte norrorts. Då blir det sådär mysko. Apostrofen du funderar på används egentligen inte i svenskan utan är ett engleskspråkigt sätt att skriva. Fast mycket av det engelska flyter ju in i svenskan. Exempelvis kommer ju sär skrivningarna därifrån.
Perfector skrev:I enlighet med trådens titel är det dags att säga.
Käften
sprudel skrev:Perfector skrev:I enlighet med trådens titel är det dags att säga.
Käften
Jag skriver tyst, alldeles tyst, hörs ingenting.
Strmbrg skrev:Jag erinrar mig en formulering jag trasslade ihop en gång för länge sedan, när jag och min dåvarande fru skulle ta en vinterpromenad en kylig kväll. Har för mig att det var stjärnklart och vindstilla:
"Så här tycker jag om att gå ut när det är!"
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Daad och 20 gäster