Moderator: Redaktörer
ChristianAndersson skrev:Dito med "bras-klapp"
Ingår funktiongaranti, det står inget om den annonsen eller i det storstilta.
Jag hade hellre Leasat.
Micke23 skrev:Rimligt pris vore väl upp till 5 000 kronor, men på Tradera kan det nog mycket väl dra iväg till över 9 000 kronor.
Som köpare gör man inga fynd på Tradera, ekonomiskt sett, särskilt inte om produkten är lite upphaussad.
hifikg skrev:Micke23 skrev:Rimligt pris vore väl upp till 5 000 kronor, men på Tradera kan det nog mycket väl dra iväg till över 9 000 kronor.
Som köpare gör man inga fynd på Tradera, ekonomiskt sett, särskilt inte om produkten är lite upphaussad.
Så kan jag med tycka, baserat på nypris och ålder, men så börjar jag fundera på vad man skulle få ge för att få något likvärdigt idag och då blir det rimliga något helt annat.
ChristianAndersson skrev:Inte 4 siffrigt = xyz kr
menar du "inte 5 siffrigt"?
eller kanske runt 3999:-
eller ingick de helt enkelt i mängdrabatt på något ino system?
Jag gav 6000:- för ett.
hifikg skrev:Tror jag betalade 12.000 för mitt. Nytt. Är väl runt 20 år sedan.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Tror jag betalade 12.000 för mitt. Nytt. Är väl runt 20 år sedan.
Då lyckades du nog nästan pricka maxpriset när det var nytt.
Edit: äh fanken, det här duger inte... Jag erbjuder mig att host:a en fan-sida om slutsteget ifrån min hemsida, börjar på stommen imorgon...så de av er som har fakta (gamla hifiklubbstidningar, LTS test, NADs patent, vad som brukar gå sönder etc)... Låt mig få veta, så sammanställer jag...
hifikg skrev:Om jag aldrig kollat upp 208:an så hade jag kanske anslutit mig till dem som inte förstår "kulten" kring det steget.
hifikg skrev:Har passerat 6000 redan och tre dagar kvar... jag kanske tog i för lite.
PerStromgren skrev:Jag tycker att det är intressant att en så gammal produkt inte har fått någon efterföljare som duger och är lika prisvärd. Har utvecklingen stannat av eller är det nostalgi som råder här på faktiskt? Elektronik trodde jag blev bättre och billigare med tiden!
Nattlorden skrev:Edit: äh fanken, det här duger inte... Jag erbjuder mig att host:a en fan-sida om slutsteget ifrån min hemsida, börjar på stommen imorgon...så de av er som har fakta (gamla hifiklubbstidningar, LTS test, NADs patent, vad som brukar gå sönder etc)... Låt mig få veta, så sammanställer jag...
hifikg skrev:Läste i H&M om Plinius o blev inte så imponerad av råa data. Det kostar 150.000. Recensenten var toklyrisk, men eftersom de även hyllar magiska trälådor och hör stora skillnader på USB-kablar är jag rätt skeptisk o spar pengarna. De räcker för att hålla 208-an igång under överskådlig tid.
Nattlorden skrev:Nattlorden skrev:Edit: äh fanken, det här duger inte... Jag erbjuder mig att host:a en fan-sida om slutsteget ifrån min hemsida, börjar på stommen imorgon...så de av er som har fakta (gamla hifiklubbstidningar, LTS test, NADs patent, vad som brukar gå sönder etc)... Låt mig få veta, så sammanställer jag...
Så... då har jag påbörjat http://www.nattlorden.com/208/208.html så alla som sitter på bra info får gärna höra av sig... Bra foton på logga/maskinen i sig, reklamblad, prisdata från Hifiklubbskataloger, tidningsrecensioner.... you name it...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster