Moderator: Redaktörer
Almen skrev:hifikg skrev:Läste i H&M om Plinius o blev inte så imponerad av råa data. Det kostar 150.000. Recensenten var toklyrisk, men eftersom de även hyllar magiska trälådor och hör stora skillnader på USB-kablar är jag rätt skeptisk o spar pengarna. De räcker för att hålla 208-an igång under överskådlig tid.
Vilken modell var det?
hifikg skrev:Almen skrev:hifikg skrev:Läste i H&M om Plinius o blev inte så imponerad av råa data. Det kostar 150.000.
Vilken modell var det?
Nån brutal värsting, stor o tung, 300W varav 100 i klass A
Almen skrev:hifikg skrev:Almen skrev:Vilken modell var det?
OK, deras SA Reference förmodligen. Ja, den mäter ju inte dåligt, men heller inte excellent.
hifikg skrev:Almen skrev:hifikg skrev:
OK, deras SA Reference förmodligen. Ja, den mäter ju inte dåligt, men heller inte excellent.
Ungefär som en 208 men lite effektsvagare när ohmtalen sjunker. Å andra sidan ska det påminna om rörljud...
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Almen skrev:OK, deras SA Reference förmodligen. Ja, den mäter ju inte dåligt, men heller inte excellent.
Ungefär som en 208 men lite effektsvagare när ohmtalen sjunker. Å andra sidan ska det påminna om rörljud...
Ungefär som? Ett par hundra Watt mindre och ~5 ggr högre dist.
ChristianAndersson skrev:2 bryggkopplade såna här då för att matcha en 208:a?
http://www.soundstagehifi.com/index.php/equipment-reviews/838-luxman-m-900u-stereo-mono-amplifier
2*20´000 USD, optimerad för låg THD i 1 kHz?
hifikg skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:
Ungefär som? Ett par hundra Watt mindre och ~5 ggr högre dist.
Jo, men vad kan man begära för 150 lax?
Almen skrev:hifikg skrev:Jo, men vad kan man begära för 150 lax?
Tre stycken Holographic Amp TwentySeven? Plus en SevenTeen och en Twentytwo och lite växelpengar.
ChristianAndersson skrev:2*20´000 USD, optimerad för låg THD i 1 kHz?
Bill50x skrev:ChristianAndersson skrev:2*20´000 USD, optimerad för låg THD i 1 kHz?
Är den? Såvitt jag kan se ligger disten i stärkaren under 0,05 % i stort sett oavsett utstyrning och frekvens - om jag nu läst graferna rätt. Men graferna kan naturligtvis vara friserade, du har kanske annan information?
/ B
Bill50x skrev:Om denna graf nu är Luxman (ingen notering om vare sig utnivå eller last) - so what? Det viktiga är väl att disten är ohörbart låg, inte att den råkar vara ännu lägre någonstans, eller?
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Om denna graf nu är Luxman (ingen notering om vare sig utnivå eller last) - so what? Det viktiga är väl att disten är ohörbart låg, inte att den råkar vara ännu lägre någonstans, eller?
Jodå, det står i den länkade artikeln ovan det med.
Stranne skrev:hifikg skrev:Har passerat 6000 redan och tre dagar kvar... jag kanske tog i för lite.
Jag fattar mig fan inte på folk som håller på och budar flera dagar innan auktionen slutar.
När jag köpt grejer på Tradera så har jag alltid precis i slutsekunderna stoppat in mitt maxbud och då brukar det gå vägen till hyggliga priser.
hifikg skrev:Kollade (ännu en gång) på 27:an. Om min 208:a gick o dog och alla andra 208:or var utom räckhåll skulle jag definitivt lyssna noga på AMP 27, den lovar gott o e nästan lika snygg. En fjärdedel av dess nypris kan väl vara rimligt för en fungerande 208:a, dvs ca 10.000 spänn och så mycket bjuder nog ingen på Tradera. Eller?
JM skrev:Över 20 år gammal förstärkare som verkar gå sönder bara man tittar på den kan det vara något. I förra veckan hjälpte jag sonen att lämna in 2 trasiga 208-or.
Kondensatorerna när skall de bytas? Kostnad?
JM
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Kollade (ännu en gång) på 27:an. Om min 208:a gick o dog och alla andra 208:or var utom räckhåll skulle jag definitivt lyssna noga på AMP 27, den lovar gott o e nästan lika snygg. En fjärdedel av dess nypris kan väl vara rimligt för en fungerande 208:a, dvs ca 10.000 spänn och så mycket bjuder nog ingen på Tradera. Eller?
Skulle gärna byta ut mina 208:or mot AMP27:or vilken dag som.
ChristianAndersson skrev:Lyssnar och tillägger bildtexten: Stereo mode
1kHz signal at 10W into an 8-ohm load...
Nattlorden skrev:Det var nog huvudsakligen priset... och att då inte man får något markant bättre på kuppen eller i närheten av lika hög effekt.
Bill50x skrev:Frågan är väl varför ingen tar upp handsken och producerar något liknande, borde väl kunna säljas för en rimlig peng eftersom man slipper utvecklingskostnaderna och dyr låda.
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Kollade (ännu en gång) på 27:an. Om min 208:a gick o dog och alla andra 208:or var utom räckhåll skulle jag definitivt lyssna noga på AMP 27, den lovar gott o e nästan lika snygg. En fjärdedel av dess nypris kan väl vara rimligt för en fungerande 208:a, dvs ca 10.000 spänn och så mycket bjuder nog ingen på Tradera. Eller?
Skulle gärna byta ut mina 208:or mot AMP27:or vilken dag som.
Nattlorden skrev:En annan fråga skulle ju kunna vara - vad hade (en konstruktion typ) AMP27 kunnat pressas till om det pumpades ut i stora serier i Kina?
Användare som besöker denna kategori: Beakungen och 3 gäster