Moderator: Redaktörer
Pinnick skrev:Dream Theater - "Scenes from a memory" tycker jag låter hyggligt..
Pinnick skrev:Margaux, huvudet på spiken. Jag har bara "surfing with the alien" men den har ju trummaskin väl, och aningen diskant ljud tycker jag.
Margaux skrev:Här en videolänk till ett klassiskt Satriani framförande
http://www.sonymusic.com/artists/G3/video/G3_UpInFlames_VidFull_100.asx
Tyvärr är det Sonymusic
Bill50x skrev:Magnuz skrev:Har du hört Phil Collins någon gång...
Ja, tyvärr.
Fungerade bra som trummis under Peter Gabriels ledning, men med "nya" Genesis och på egen hand är han en skittråkig musiker.
/ B
Pinnick skrev:Panteras "vulgar display of power" med no-man "returning jesus"
JohanL skrev:Pinnick skrev:Panteras "vulgar display of power" med no-man "returning jesus"
Finns väl ingen låt som heter så? (Inte på min CD iaf)
eatfrog skrev:Konstig nog låter Liquid Tension Experiment 1 bättre än 2an, trots att bägge är inspelade i samma studio, mastrade av samma person, men det verkar vara en annan producent (säger man så på svenska? producer iaf) på ettan.
eatfrog skrev:Bozzio Levin Stevens första platta (Black Light Syndrome) är inte direkt tungt, men fruktansvärt bra inspelat. Bozzio har sina trummor något sanslöst bra inspelade. Riktigt tydlig ljudbild, om man vågar använda såna luddiga termer här. Och gott om lågbas, det ser Levin till med sin bas-pinne.
eatfrog skrev:Om man gillar mer den extremare sortens metall så har Kanadensiska Cryptopsy släppt en ny platta nyligen, där den gamla sångaren "Lord Worm" (bästa namnet, hehe) är med igen. Once Was Not heter skivan. Den galna skinnpiskaren Flo Mounier har fått till ett riktigt tajt ljud på sina trummor, och det hela låter jävligt bra för att vara den snabbare sortens death. Plattor inom den genren brukar låta förjävligt.
Återgå till Skivrekommendationer
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster