nissling skrev:Jag kan sätta min hatt på att det är samma master. Har dock inte lyssnat på albumet. Och hur mycket av det skivbolaget från av TiDAL tror du går till artisten?
Som sagt, tycker man att det är värt 200 kr i månaden att lyssna på samma idiotmasters som man kan få för 50 kr i månaden så kan man gå över till TiDAL. Jag tycker inte att det är värt det.
Nu vill jag inte direkt hävda att just denna inspelningen är någon idiotmaster. Den låter faktiskt mycket bra.
Nu har Tidal gått ut med att artisterna skall få betydligt högre ersättning för sina nedladdningar än det Spotify erbjuder,men samtidigt aviserat för en höjning av tjänsten.
" further incentive artists to stream their music on TIDAL; according to Jay Z, TIDAL pays a 75% royalty rate to artists, writers, and producers. What’s unclear, however, is whether the new prices will apply to the service’s existing 770,000 subscribers, and why TIDAL gave no public notice of the price change. (It remains advertised as $9.99 a month on its Twitter account.)"
Jag tycker tjänsten är värd varje krona