Moderator: Redaktörer
BORIS skrev:Du har hört två högtalare som du uppfattat som bättre än nuvarande och ingen av de två har varit Ino. Nu vill du byta till ett par Ino?
Om det inte är för att du vill vara med i fanboyklubben tycker jag du ska fylla tomrummet du verkar känna i själen med något annat. Provat heroin?
BORIS skrev:Du har hört två högtalare som du uppfattat som bättre än nuvarande och ingen av de två har varit Ino. Nu vill du byta till ett par Ino?
Om det inte är för att du vill vara med i fanboyklubben tycker jag du ska fylla tomrummet du verkar känna i själen med något annat. Provat heroin?
Alexi skrev:Hur kan ni alla gå på en så enkel flaimbate?
Don't feed the troll.
MichaelG skrev:- Lyssningsavstånd på 3-3,5 m
- Kunna spela rejält starkt i ett rum på 23 kvm o 2,30 i takhöjd.
- Fungera bra med en bra subbas.
- Kan vara byggsats, eller färdig.
- Pris upp till max 70.000 kr. Men ju billigare desto bättre, fast så bra som möjligt (för mina behov) upp till pristaket.
Vad tror ni om detta?
music4ever skrev:Mitt tips är att lyssna hos någon som har pi60/pi60s med ett par basstöd bs60. Detta bör du kunna få för under 70K så länge du inte ska ha någon våldsamt dyr faner.
Nattlorden skrev:Jag skulle nog börja med pi60s, de är förvånansvärt baskapabla i sig själv och det låter som du kommer att få bra stöd av rummet.
PJo skrev:Alexi skrev:Hur kan ni alla gå på en så enkel flaimbate?
Don't feed the troll.
Ursäkta men - Möte/samtal i.r.l. är en sak. Uppträdande på nätet är en annan. Jag tycker att "klimatet" på nätet är på väg åt fel håll. Jag menar t.e.x. ditt svar - det är inte korrekt. Det jag kommenterade var att det är aldrig ok. att skriva som kommenterad person gjör! Ok - känner vi varandra och jag skriver ett personligt meddelande till dig där jag frågar om du provat droger , så är det en helt annan sak. Ironi o.dyl. hör inte hemma på internet då det lätt kan misstolkas. Har man inte den gränsen, så bör man inte förvånas över debatten ang. nättroll heller. Jag kanske börjar bli gammal, men jag upprörs över, och blir ledsen över hur "klimatet" på internet går mot mer och mer idiotiska påhopp/uttryck istället för att svara på/komma med information ang. sakfrågan som för tråden framåt på ett konstruktivt sätt. Jag hoppas dock att jag inte trampat någon på tårna här, men jag hade förhoppningar att detta fora skulle vara sakligt, objektivt, konstruktivt.
MichaelG skrev:Nattlorden skrev:Jag skulle nog börja med pi60s, de är förvånansvärt baskapabla i sig själv och det låter som du kommer att få bra stöd av rummet.
Eftersom jag redan har en kapabel subbas, funderar jag på om det inte finns något toppsystem som ger pi60:s förtjänster från mellanbas och uppåt men till en lägre kostnad. Alternativt ger mer än pi60 (exempelvis högre max output) till samma pris. Och skulle det visa sig att min subbas blir systemets akilleshäl, går det ju alltid att uppgradera i framtiden.
blixten_no1 skrev:Kommer du montera själv eller beställa 100% färdigt från Ino?
MichaelG skrev:blixten_no1 skrev:Kommer du montera själv eller beställa 100% färdigt från Ino?
Jag kan tänka mig att montera själv.
Alexi skrev:Vad har du för subb? Jag tror den kommer sätta begränsningen för hur starkt du kan spela utan påtaglig dist.
AndreasArvidsson skrev:Har du bara en sub? Isf så skulle jag inte dela mot den utan skaffa minst 1st till.
MichaelG skrev:AndreasArvidsson skrev:Har du bara en sub? Isf så skulle jag inte dela mot den utan skaffa minst 1st till.
Varför?
Alexi skrev:Eftersom du gillade Revel Saloon 2, så tycker jag du ska lyssna på Revel Performa3 F208 också, eftersom de är inom din budget och jag tycker de låter bättre ån Saloon 1 (inte hört Saloon 2).
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster