Moderator: Redaktörer

BosseS skrev:Kan https://gramofon.com/ vara något? Endast 500:-
[ Bild ]
Kan fjärrstyras från mobilen, inkl volym.
Funkar kanske inte klockrent då det ofta klickar lite i kommunikationen, men prisvärd.
Conan skrev:Spelade tidigare (tills för två dar sen) Spotify från en Windows Laptop med serverprogramvaran Jamcast installerad. Den lägger ut ljudströmmen från Windows i hemmanätverket och den kan sen spelas upp med, i mitt fall, en Oppo BDP-95 ansluten till vanliga stereon. Det har väl funkat och låtit OK, men det var lite pyssel att få igång och det kunde vara problem med dropouts och en fördröjning på ibland 5 sekunder mellan vad som hände på PCn och ljudet som kom ut ur högtalarna.
Så i går köpte jag en AirPort Express och med den ansluten till ljudanläggningen strömmar jag med AirPlay från en iPad mini. Funkar enkelt & smidigt och nu spelar jag både Spotify eller radio med TuneIn på paddan och ljudet upplever jag som riktigt bra.
Är detta kanske enklaste lösningen på problemet?
Emrik skrev:[ Bild ]
köp en hallonpaj och installera pimusicboxfungerar väldigt bra tycker jag. tyvärr inte stöd för spotify connect än då spotify inte har haft lust att dela med sig utav sitt api men det ska komma i framtiden.
det har dock ett mycket välfungerande webgränsnitt som är responsivt och trevligt.
darkg skrev:Verkar macigt.
blixten_no1 skrev:Argon Stream 2 säger jag då, så länge du har en smartphone / surfplatta och ett wifi-nätverk.
Installationen tar typ fem minuter sen är det bara att njuta.
Att det inte går att släcka displayen är ett minus men det är nog det enda.
Bill50x skrev:blixten_no1 skrev:Argon Stream 2 säger jag då, så länge du har en smartphone / surfplatta och ett wifi-nätverk.
Installationen tar typ fem minuter sen är det bara att njuta.
Att det inte går att släcka displayen är ett minus men det är nog det enda.
Men den klarar väl inte högre upplösning än 16/44.1?
För mig är det ett minus.
/ B
lazpete skrev:Kanske en Raumfeld?
http://www.teufelaudio.com/raumfeld-aud ... p9527.html
darkg skrev:Utöver de brister som nämnts med Argonen har den enl. uppgift (tex prisjakt) klippt i låtarnas början när man spelar spotifylistor. Är det fixat? Jag känner att det är värre än osläckbar display och begränsningen till 16/44,1.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster