Svensk design, kinesisk tillverkning.IngOehman skrev:Jag är inte bekant med xtz 99.62 mkII, men jag gissar att det är något kinesiskt, eller?
Vh, iö
Konstruktören skrev ett kort tag här på Faktiskt.
Moderator: Redaktörer
Svensk design, kinesisk tillverkning.IngOehman skrev:Jag är inte bekant med xtz 99.62 mkII, men jag gissar att det är något kinesiskt, eller?
Vh, iö
Balagarba skrev:Hej.
Har ett skumt problem med delningsfiltren på mina xtz 99.62 mkII ...

IngOehman skrev:Frågan är om det är värt besväret. Om inte konstruktören behärskar dimensionering väl nog för att göra ett filter som håller, finns det då skäl att tro att dimensioneringen i övrigt är något att ha?
Det kanske helt enkelt är vettigare att starta från början och göra något som är bra, än att dimensionera upp enstaka filterkomponenter eller försöka kyla, något som är uppenbart felkonstruerat. Men utan att veta hur filtret är uppbyggt blir det förstås bara gissningar. Något är helt klart fel hur som helst.
IngOehman skrev:...
Jag är inte bekant med xtz 99.62 mkII, men jag gissar att det är något kinesiskt, eller?
Vh, iö
Laila skrev:En variant av lite smådyr högtalarsäkring* . . . typ. ?![]()
*Mä lite tur så ä kanske filtret billigare än elementen(kan tänkas ???).
Vinylcalle skrev:Kan man säga att det är fel konstruerat för att filtren går sönder före elementen? Är det ena bättre än det andra? Eller ska allt kanske inkl. låda gå sönder samtidigt om det är rätt konstruerat?
Nu kanske det är felaktigt dimensionerat men innan vi faktiskt vet hur starkt TS spelar så skulle jag inte känna mig så säker.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster