Moderator: Redaktörer
PerStromgren skrev:Jag har samma erfarenhet.
Dessvärre medför spotifylyssning för mig en stor frestelse till hoppigt lyssnande, men det är en annan tråd.
Nattlorden skrev:Reklam är ett jävla skit som bör bekämpas i alla former. Finns alldeles för många korkade människor som tar det för konsumentupplysning och då blir till sist alla VETTIGA produkter utkonkurrerande av helt fel anledning.
music4ever skrev:Största problemen med spotify, enligt mig, är:
-Svårt att veta vilken version som de har.
-Att när som helst kan försvinna skivor, låtar eller hela skivbolag från utbudet.
Nattlorden skrev:Två premium Spotify i familjen för att undvika krockar. Tycker Apple gör helt rätt, så det är kanske phloam som skall försvinna? (Obs. Skämt!)
PerStromgren skrev:Nattlorden skrev:Reklam är ett jävla skit som bör bekämpas i alla former. Finns alldeles för många korkade människor som tar det för konsumentupplysning och då blir till sist alla VETTIGA produkter utkonkurrerande av helt fel anledning.
"Reklam är ett jävla skit som bör bekämpas i alla former." Intressant synpunkt, men det vore OT att diskutera här.
phloam skrev:Då skulle man kanske förbjuda all reklamfinansierad TV också
Perfector skrev:Jag är ingen vän av Ipod och dockningsstationer till dessa.
petersteindl skrev:Du losar alltså statistiskt sett 49,50, eller? Jag menar Spotify behöver ju inte kånka dagen efter du pröjsat 99 kr.
Svante skrev:petersteindl skrev:Du losar alltså statistiskt sett 49,50, eller? Jag menar Spotify behöver ju inte kånka dagen efter du pröjsat 99 kr.
Nej, i extremfallet förlorar jag mycket mer. Värst blir det om jag bara skulle ha en enda favoritplatta, som jag väljer att lyssna på med Spotify i tex ett år. Det kostar mig då c:a 1200:- att göra det. Köper jag CDn kostar det en hundring. Och slutar jag betala till Spotify så försvinner min möjlighet att spela skivan.
Nu är det förstås så att man kan ta den andra extremen där man lyssnar, och framför allt kan leta bland, otroligt mycket olika musik, och då är det en mycket stor utgift att köpa alla skivorna, men bara 1200:- per år för Spotify.
Så det är lite som att jämföra äpplen och päron.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster