paa skrev:Svante skrev: Märkte ni att ordningen mellan länderna som omröstningen gjordes i verkade helt slumpmässig? Det var den inte. De sorterar rösterna så att det ska bli maximalt spännande, ...
Ja, jag skrev ju det.
Aha, det missade jag...

Moderator: Redaktörer
paa skrev:Svante skrev: Märkte ni att ordningen mellan länderna som omröstningen gjordes i verkade helt slumpmässig? Det var den inte. De sorterar rösterna så att det ska bli maximalt spännande, ...
Ja, jag skrev ju det.
HenrikTornquist skrev:Ibland förstår jag inte er musiksmak. Tycker ni verkligen att det här är bra?
paa skrev:HenrikTornquist skrev:Ibland förstår jag inte er musiksmak. Tycker ni verkligen att det här är bra?
ESC handlar om så mycket annat än att vara ett musikprogram med bra musik:
Det är TV-historia, nostalgi, scenografin är ofta på topp, och programmet är i en egen klass när det gäller blandningen av påkostad produktion och töntighet. Programledarna brukar t.ex ha svårt att hantera det stora formatet vilket visade sig även i Wien.
Men det är klart man vill se det, man är ju uppväxt med Eurovisionsignaturmelodin som årligt återkommande.
Svante skrev:Det skulle bli en helt annan tävling om man tex bara räknade de 20 bästa rösterna man fick, om man fick räkna bort eventuella nollor. Finns poängen någonstans förresten? Det vore kul att prova olika scenarier med olika poängräkningssätt.
shifts skrev:Skulle vilja se statistik på hur många som röstar i varje enskilt land, samt se hur stor del av varje lands befolkning det är som röstar. Här i Polen verkar intresset vara nära noll och de jag känner ser det som ett rent skämt. I Sverige tas det på blodigt allvar.
paa skrev:Var det ovanligt låg utnivå från sändningen från Wien?
Jag har aldrig behövt dra på så högt från receivern tidigare, eller är det den som håller på att ge upp?
Nattlorden skrev:Då skall vi bara vinna en gång till innan Irland gör det (om ingen hotar bakifrån dvs.)
sportbilsentusiasten skrev:Nattlorden skrev:Då skall vi bara vinna en gång till innan Irland gör det (om ingen hotar bakifrån dvs.)
Vi är redan bäst, o det med hästlängder. Kolla hur många låtar som har svenskar med som låtskrivare...år från år.
Sedan kan man kolla hur många internationellt framgångsrika artister som kommit från pyttelandet sverige jämfört med andra euopeiska länder. Rent allmänt menar jag. Musik håller världsklass i sverige
sportbilsentusiasten skrev:Sedan kan man kolla hur många internationellt framgångsrika artister som kommit från pyttelandet sverige jämfört med andra euopeiska länder. Rent allmänt menar jag. Musik håller världsklass i sverige
Nattlorden skrev:paa skrev:Var det ovanligt låg utnivå från sändningen från Wien?
Jag har aldrig behövt dra på så högt från receivern tidigare, eller är det den som håller på att ge upp?
Tycker det har varit på det hållet på våra egna tävlingar också. Men det är ju trevligt om man lämnar lite dynamikomfång kvar....
paa skrev:Var det ovanligt låg utnivå från sändningen från Wien?
Svante skrev:Nattlorden skrev:paa skrev:Var det ovanligt låg utnivå från sändningen från Wien?
Tycker det har varit på det hållet på våra egna tävlingar också. Men det är ju trevligt om man lämnar lite dynamikomfång kvar....
Är det inte så att R.128 har börjat användas?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster