Hej! Nu skulle jag "faktiskt" behöva lite hjälp med en sak.
Jag köpte ett par Sonab V1 i helgen av en slump. Jag kopplade in den och de lät ju lite sådär. Så jag började kolla runt på uppgraderingar och gick på Carlssonplanets linje med att installera en obi T22-oa diskant. Så här skriver de att en ska göra med filtret "obi T22-oa diskanten dämpas då lämpligen med 3,3 ohms motstånd samt i övrigt samma filter som i en uppgraderad OD-11"
Sagt och gjort köpte jag komponenterna slog i gång lödstationen och började kladda ihop allt. Skruvade ihop högtalalarna och kopplade in och slog på utan att nått brann upp (?!) och började spela lite musik.
Problemet är att diskanten är för stark i förhållande till basen så jag tänker att nått är fel nånstans. (Är inte helt olyssningsbart men diskanten något högre än övriga registret i båda högtalarna.)
När jag köpte grejorna tolkade jag det som att jag skulle byta ut 8,3 ohms motståndet till ett 3.3ohm men det kanske är galet? Var tror ni? Här är schemat till filtret. http://www.hifikit.se/images/5313/carlssonoa-14_od-11.pdf
Med vänlig hälsning.