Moderator: Redaktörer
MiaM skrev:Men se upp för att det kan bli ett rejält starkt brumljud. Prova med några skräphögtalare du tagit reda på ur nån skrotad TV eller liknande.
Andersss skrev:Skulle ngn ha vänligheten att svara på huruvida de andra DIN anslutningarna är normala eller ej då?
Eller är det ngn Engelsk standard (koppling) även på dem?? alltså de 5poliga som ser normala ut.
För antingen gör jag fel eller så är det inte kompatibelt med normalstandard, alternativt så är det trasigt. För den beter sig annorlunda beroende på om jag kopplar på Radio 1 eller Radio 2 (vanlig hederlig normal DIN till 3,5mm plug som fungerar utmärkt i en DUX)
darkg skrev:Om du nu panorerar (heter det så?) källan att spela bara hö och sen bara vä, med försteget i stereoläge, vad lär vi av det?
AlNiCo skrev:Spela musik via din Iphone, gå in på telefonens inställningar och välj balans (sök på det), dra balansen åt vänster och höger. Låter det rätt?
rolfzetterberg skrev:Det är vanliga DIN förutom kabeln mellan 33 och 303 som är special.
Du tycks ha något problem med ena radioingången och det är ganska säkert standardfel nr y på en 33:a.Glappkontakt i omkopplaren.Det här felet kan man ibland få fram genom att använda milt våld-banka lite på den.Problemet sprayas bort.
När man ohmmäter på radioingångarna ska man på den VALDA ingången få ca 1 Mohm mot jord.Den ICKE valda ska vara kortsluten.
Standardfel nummer x är glapp i kretskorten och deras hållare.Samma procedur här med spray.
Balanskontrollen beter sig sådär.Den dämpar inte helt i ytterlägena.
Som andra sagt-billiga högtalare är ett måste vid sån här felsökning.
Min 33:a har haft precis de här problemen och nu är det snart dags igen.
PerStromgren skrev:Jag är varkendera, men kan nog ändå svara. Om det inte klipper, är allt OK. Förstärkaren (försteget, åtminstone) går inte sönder av att klippa, det bara låter illa.
Perfector skrev:Om du inte löst problemen än kanske denna kan vara till hjälp
http://gamla.tradera.com/item/170613/25 ... uard-303-s
Andersss skrev:Perfector skrev:Om du inte löst problemen än kanske denna kan vara till hjälp
http://gamla.tradera.com/item/170613/25 ... uard-303-s
Tack. Jorå jag såg (lite dyr dock). Men har fixat min egen nu, å det var försteget som var kass.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster