Hembio-SM

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
Xenod

Re: Hembio-SM

Inläggav Xenod » 2015-04-16 16:38

Lite kul att du ett par gånger i videon nämner att ni bestämde er för att kavla upp ärmarna och lägga heltäckningsmattan själva. Ser man videon samt bilderna på er hemsida så inser man rätt snabbt att läggningen av matta var en väldigt liten del av den totala arbetsinsats ni har gjort i källaren :D Riktigt bra jobbat!

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:13

bootstrap skrev:Grym bio :)

Tack så mycket.

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:14

DorreN skrev:Grattis till segern! :-)

Tack så jätte mycket

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:15

ChristianAndersson skrev:en komplett hembiosfär :)

:)

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:16

philipbtz skrev:
Circus Cinema skrev:Jag var med och tävlade i Hembio SM 2014 härom veckan kom ett vinnar hemma hos reportage ut.
Jag känner mig hedrade som tog hem segern i Hembio SM 2014.
Som anordnades av Hembiobutiken.se

Vill ni läsa så är länken
https://www.hembiobutiken.se/blogg/277- ... usbiograf/

För att bara se filmen är länken.
http://youtu.be/-2s31m88F7E

Med vänliga hälsningar Ylva
circuscinema.se

Coolt! Grattis!

Tack :)

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:17

Glasmannen skrev:Grattis! Jätte häftig bio

Tack vad roligt att höra.

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:21

Adhoc skrev:Som den bästa av pizzor, -extra allt! :D Kul att en tjej sopade banan med bionördsgossarna dessutom.

:) tack det känns jätte roligt att ta hem totalsegern av Hembio SM 2014. Det var många riktigt fina biorum med i tävlingen så det var riktigt roligt och vinna.

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:23

Chopha skrev:Grattis, och välkommen till Faktiskt.se :)

Tack så mycket. Jag tycker att det är roligt att läsa forumet faktiskt.se. Men har inte vågat ge mig in i diskutionerna här på forumet utan läser mest. Men det kanske kommer :)

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:25

misanplass skrev:Supermysig bio. Grattis till segern! :)

Tack, vad roligt att höra. Jag har försökt att skapa en miljö som ska vara trivsam och lite mysig.

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:26

Almen skrev:Grattis! :)

:) tack

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:34

IngOehman skrev:Gillar särskilt hur du låtit nördandet välla ut även utanför biografen, i form av bland annat ett spelrum utanför bion!

Gissar att du utöver arkadspelen kan spela video-spel i biografen också? Hade en period då jag spelade en massa Tekken, och det blir suveränt på stor skärm.

Vh, iö

Vad roligt att höra. Jag blir riktigt glad av att läsa alla positiva kommentarer. Det ger mig lite extra energi att fortsätta att fixa och dona. Jag ville förutom att bygga ett biorum även bygga ett rum där vi kunde vara innan och efter filmen. Även ha ett rum där vi kan ha roligt och umgås med vänner och familj.
Jag tycker att det är riktigt roligt att spela flipperspel,arkadspel och även tv-spel. I biorummet så har jag både Playstation 4 och Xbox One. Tycker att det är riktigt roligt att spela tv-spel inne i biorummet. Andra tv-spel spelar jag på projektorn i vardagsrummet.
Det känns som jag kommer att lära mig mycket utav er alla här på faktiskt.se

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:48

music4ever skrev:Grattis Ylva! :D

Tack snälla

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 21:50

Xenod skrev:Grattis Ylva, jättefint rum. Ser mysigt ut! Många fina leksaker. Tyckte det var kul med videoreportaget också, det säger liksom saker man aldrig kan få fram med bara bilder och nån liten text om sin bio.

Men inte att förglömma, grattis också till alla som inte vann, för att ni också har sköna hemmabiosar :)

Tack snälla, det var många fina biorum med i tävlinge. Att först bli juryns utvalda bidrag till finalen var helt otroligt roligt bara det. Sen att gå och vinna hela tävligen var en av de bästa dagarna i mitt liv.

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-04-16 22:15

Xenod skrev:Lite kul att du ett par gånger i videon nämner att ni bestämde er för att kavla upp ärmarna och lägga heltäckningsmattan själva. Ser man videon samt bilderna på er hemsida så inser man rätt snabbt att läggningen av matta var en väldigt liten del av den totala arbetsinsats ni har gjort i källaren :D Riktigt bra jobbat!

Ha ha.. Jag måste titta på reportaget igen. Jag var så otroligt nervös för att prata inför kameran. Jag vet att jag sa om heltäckningsmattan som är som du sa bara en del av de arbetet jag har lagt ned på byggandet.
Jag tror att jag nämde heltäckningsmattan bara för att det kändes som att jag var totalt korkad som inte visste hur jag skulle lägga in den.
I början så fick jag flera kommentarer att det kanske inte var en så bra idé att jag skulle bygga ett biorum när jag inte äns viste hur jag skulle göra med mattan. Så just den biten har satt sig hos mig :(
Hoppas du gillade filmen reportaget ändå?
circuscinema.se

Användarvisningsbild
Xenod

Inläggav Xenod » 2015-04-16 22:36

Circus Cinema skrev:Hoppas du gillade filmen reportaget ändå?
circuscinema.se

Ja absolut, jag tyckte det var det riktigt kul att få se videoreportaget. Jag skrev det i inlägget innan men sedan ville jag fylla på lite så jag gjorde två inlägg efter varandra :) Med mitt andra inlägg ville jag mest säga att jag tycker ni har gjort ett riktigt bra jobb! Hade jag inte själv byggt en hemmabio eller något annat stort så hade jag aldrig vetat vilket slit det faktiskt är. Det är en jävla massa arbete :) Inte bara med att bygga och realisera sina planer utan att också tänka ut planerna och göra sina efterforskningar.

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-05-15 17:02

Hej alla hemmabio entusiaster.
Det skulle vara roligt att träffa er andra med samma intresse för ljud,bild och film.
Snart är det dags för Hemmbiobutiken att ha deras hembiodagar i deras butiker.
Där kommer de att ha demonstrationer av olika produkter. Mera info kommer snart.
Jag kommer att vara där
Torsdag den 28 maj och
lördag 30 maj
Kl
16-19 på torsdag
12-15 på lördag
Och visa bilder från mitt biorum som vann Hembio SM 2014
Samt svara på frågor och hjälpa till så gott jag kan.
Jag kommer att vara i Sundbybers butiken i Stockholm.

Hembiobutiken Sundbyberg
Nybergs Torg 6
172 31 Sundbyberg
Sundbyberg
Öppettider
Torsdag 10-20
Fredag 10-19
Lördag 11-16
Kom gärna förbi och kom fram och prata lite. Hoppas vi ses där.
Hälsningar Ylva - circuscinema.se

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2015-05-15 21:26

Circus Cinema skrev:
Xenod skrev:Lite kul att du ett par gånger i videon nämner att ni bestämde er för att kavla upp ärmarna och lägga heltäckningsmattan själva. Ser man videon samt bilderna på er hemsida så inser man rätt snabbt att läggningen av matta var en väldigt liten del av den totala arbetsinsats ni har gjort i källaren :D Riktigt bra jobbat!

Ha ha.. Jag måste titta på reportaget igen. Jag var så otroligt nervös för att prata inför kameran. Jag vet att jag sa om heltäckningsmattan som är som du sa bara en del av de arbetet jag har lagt ned på byggandet.
Jag tror att jag nämde heltäckningsmattan bara för att det kändes som att jag var totalt korkad som inte visste hur jag skulle lägga in den.
I början så fick jag flera kommentarer att det kanske inte var en så bra idé att jag skulle bygga ett biorum när jag inte äns viste hur jag skulle göra med mattan. Så just den biten har satt sig hos mig :(
Hoppas du gillade filmen reportaget ändå?
circuscinema.se

Lade också min matta själv, men jag förstår verkligen oron angående den. Så alla som gett sig på något sådant förstår dig, det vill jag nog lova.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-05-27 03:47

Hej på er alla!
Om det finns några hemmabio entusiaster eller någon som är intresserad av att skaffa så tycker jag att det vore väldigt trevligt att träffa er med samma intresse för ljud,bild och film. Snart är det dags för Hemmabio butiken att ha deras hembio dagar där kommer de att ha demonstrationer av olika produkter, representanter från flera av tillverkarna, även karaktär ur Star Wars filmerna kommer va på besök och ställer mer än gärna upp på en selfie. Kampanjpriser kommer även förekomma under hela eventet i båda butikerna, så även om du inte är speciellt insatt i ljud och film kan du nu bli det!

Jag kommer att vara på plats torsdag den 28:e maj och lördag 30:e maj. Tider ser ni nedan.
16:00 - 19:00 på torsdag
12:00 - 15:00 på lördag

Jag kommer svara på era frågor och även visa bilder från mitt biorum som vann Hembio SM 2014.
Jag kommer att vara i butiken i Stockholm.

Hembiobutiken Sundbyberg:
Nybergs Torg 6
172 31 Sundbyberg
Sundbyberg
Öppettider:
Torsdag 10:00 - 20:00
Fredag 10:00 - 19:00
Lördag 11:00 - 16:00
Kom gärna förbi och kom fram och prata lite. Hoppas vi ses där!
Hälsningar Ylva - circuscinema.se

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2015-05-27 06:26

Gör ni reklam hela tiden på alla forum som ni är verksamma på .
Sen borde denna tråd flyttas till rätt forumdel.

Circus Cinema

Inläggav Circus Cinema » 2015-05-27 13:33

boom skrev:Gör ni reklam hela tiden på alla forum som ni är verksamma på .

Ber om ursäkt att jag har skrivit det igen. Men skulle tycka att det skulle vara så roligt att träffa några andra från forumet.
PS, försökte ta bort ett inlägg men kunde inte hitta hur jag skullle göra. Mvh Ylva

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2015-05-27 13:43

Det är väl OK med reklam så länge den presenteras som sådan. Vi har ju redan några starka profiler här som syns i var och varannan tråd och jag tycker det är OK. Forumreglerna säger dock att man som kommersiell aktör ska visa detta i sina inlägg:

6. Bransch-människor måste uppge det!
För de som har någon fot i hifi-branschen måste uppge det i sina signturer. Där ska åtminstone stå vilket företag som man står nära och om företaget tillverkar/säljer/marknadsför flera märken så bör dessa märken uppges. Branschmedlemmar är välkomna att ge en presentation under "medlemspresentationer". Endast i den tråden får ni göra reklam för er verksamhet, men det är inte ok att nyttja den som en aktiv säljkanal.
Bjuda in till evenemang öppet för alla medlemmar för att dema en ny produkt är dock ok i "Generelt om hifi"-delen av forumet. Hårfin gräns kan tyckas, men även där finns en gråzon om det blir allt för mycket reklam och allt för litet subjektivt upplevt medlemsintresse. Demo räcker inte, utan man måste ha gått utanför det normala och erbjuda våra medlemmar något extra, ha med konstruktören som föreläser eller något dylikt. Istället för att betala faktiskt pengar för reklam, så måste ni erbjuda våra medlemmar något med mer substans än vad som kan klassas som ren reklam.

/ B
När Einstein insåg att allt var relativt började han kröka på rummet.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2015-05-27 14:53

Circus Cinema skrev:

Ber om ursäkt att jag har skrivit det igen. Men skulle tycka att det skulle vara så roligt att träffa några andra från forumet.
PS, försökte ta bort ett inlägg men kunde inte hitta hur jag skullle göra. Mvh Ylva

Hej Ylva!

Bry dig inte så mycket om vad boom har skrivit. Eller bry dig inte ett dugg förresten! Han beter sig sig tämligen burdust då och då. Sedan är väl du en helt vanlig privatperson och då får du skriva nästan vad som helst (förutom politik och religion), jag tror faktiskt att man får tipsa om man själv deltar i ett evenemang hos en butik, det gör ju inte dig till en kommersiell aktör för det. Jag kan inte lova att jag kommer på torsdag, men kanske. Jag tycker att du gjort en mycket fin hembio. :)
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2015-05-27 16:45

Johan_Lindroos skrev:
Circus Cinema skrev:

Hej Ylva!

Bry dig inte så mycket om vad boom har skrivit. Eller bry dig inte ett dugg förresten! Han beter sig sig tämligen burdust då och då. Sedan är väl du en helt vanlig privatperson och då får du skriva nästan vad som helst (förutom politik och religion), jag tror faktiskt att man får tipsa om man själv deltar i ett evenemang hos en butik, det gör ju inte dig till en kommersiell aktör för det. Jag kan inte lova att jag kommer på torsdag, men kanske. Jag tycker att du gjort en mycket fin hembio. :)

Hade dom inte fram hävdat hembiobutiken hela tiden så hade det varit okej .dom har gjort ett jätte jobb med sin bio andra fick hjälp av arga snickaren. :D

bootstrap

Inläggav bootstrap » 2015-05-27 17:54

boom skrev:
Johan_Lindroos skrev:
Circus Cinema skrev:Ber om ursäkt att jag har skrivit det igen. Men skulle tycka att det skulle vara så roligt att träffa några andra från forumet.

Hej Ylva!

Hade dom inte fram hävdat hembiobutiken hela tiden så hade det varit okej .dom har gjort ett jätte jobb med sin bio andra fick hjälp av arga snickaren. :D

Nu råkar hembiobutiken vara arrangör till tävlingen som tråden handlar om. Dvs inte så konstigt att hon kommer stå där och berätta om sitt bygge som hon vann tävlingen med. Hon skriver alltså i rätt tråd.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2015-05-28 05:48

bootstrap skrev:
boom skrev:
Johan_Lindroos skrev:
Hej Ylva!

Nu råkar hembiobutiken vara arrangör till tävlingen som tråden handlar om. Dvs inte så konstigt att hon kommer stå där och berätta om sitt bygge som hon vann tävlingen med. Hon skriver alltså i rätt tråd.

Om tråden handlar om Hembiobutiken vad gör den i ino delen då !

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2015-05-28 08:53

Förslagsvis läser du tråden så får du veta det.

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2015-05-28 09:45

Johan_Lindroos skrev:Förslagsvis läser du tråden så får du veta det.

När det bara går att vara med genom ansiktet så tycker jag att tråden inte hör hemma i inom delen.
Och det finns dom som klarar sig utan skvaller byrån ansiktet.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2015-05-28 10:50

Eeeh, nu förstår jag inte riktigt... "ansiktet"?
Är det någon annan som begriper?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-05-28 10:57

Face. Facebook. Jag har precis läst hela tråden. Jag tycker Boom har fel i sitt utspel mot Ylva.
Jag vill passa på att säga Grattis till Ylva för vinsten.
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2015-05-28 12:37

A-ha. Men vad har då Facebook med det hela att göra? Rätt konstigt tycker jag. Hursomhelst avsåg jag denna tråd.

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino