Test av lossless Vs. Lossy hos Tidal

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

mangs

Test av lossless Vs. Lossy hos Tidal

Inläggav mangs » 2015-06-05 15:54

Ett test för alla guldöron med tanke på alla diskussioner ang. hur överlägsen ljudkvalité Tidal har jämfört med Spotify. Hur lätt skiljer ni på Lossless (FLAC/ALAC) - från AAC 320 KBPS?

Testa dig själv och din anläggning hos Tidal.
http://test.tidalhifi.com/

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Re: Test av lossless Vs. Lossy hos Tidal

Inläggav Perfector » 2015-06-05 20:24

Jag kan fortfarande inte riktigt fatta grejen med ett så perfekt ljud när hörseln blir sämre med åren.
Och aldrig vid min fot att jag installerar firefox eller google chrome i min dator.
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Inläggav PappaBas » 2015-06-05 22:12

Perfector skrev:Jag kan fortfarande inte riktigt fatta grejen med ett så perfekt ljud när hörseln blir sämre med åren.
Och aldrig vid min fot att jag installerar firefox eller google chrome i min dator.

Men det är väl så att många av de hörbara artefakterna när det gäller t.ex bitreducerad kodning inte maskeras av presbyakusis.
Det går ju inte att hindra någon som aktivt väljer ett sämre ljud men tycker inte man behöver begränsa för oss andra.
Ahh så du räds Chrome och Firefox men installerar utan vidare främmande .exe filer? :)

Användarvisningsbild
KentLindqvist
fd Korksniff

Inläggav KentLindqvist » 2015-06-05 23:08

Ett oberoende test. Vad bra. Test som arrangerats av en part i målet tenderar ju att prepareras så att partens starka sidor förstärks, samt underlaget för testerna väljs så att svagheter minskas eller helt undviks...
HIFI är det nya varg.

Användarvisningsbild
Perfector
Semesterfirare

Inläggav Perfector » 2015-06-05 23:18

PappaBas skrev:
Perfector skrev:Jag kan fortfarande inte riktigt fatta grejen med ett så perfekt ljud när hörseln blir sämre med åren.

Men det är väl så att många av de hörbara artefakterna när det gäller t.ex bitreducerad kodning inte maskeras av presbyakusis.
Det går ju inte att hindra någon som aktivt väljer ett sämre ljud men tycker inte man behöver begränsa för oss andra.
Ahh så du räds Chrome och Firefox men installerar utan vidare främmande .exe filer? :)

Dom kan skannas men google chrome skapar Pup'ar som jagar statistik om hur din dator används.
Det är mer integritetskränkande än en viruskollad exe-fil
http://www.antimalwarebyte.com hämta gratis jägare och sök igenom din dator.
Saxat från deras hemsida, varsågod.

How to Remove Strong Signal PUP

PC VIRUSES

Strong Signal is Associate in Nursing adware-type browser plug-in that employs a deceptive software system selling technique known as 'bundling' to put in on net browsers while not user’s permission. Once sure-fire infiltration on net human, Google Chrome, and Mozilla Firefox, Strong Signal generates numerous intrusive on-line advertisements as well as banner, in-text, pop-up, etc., […]
Fd. högtalarbyggare i samarbete med Monacor AB under 10 år, HiFi Kit Stockholm sedan 1973, Visaton, Inertia AB, Sinus. Sveriges Radio. Deltagit i HiFi och musik, Elektronikvärlden och Teknik för alla.

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Inläggav PappaBas » 2015-06-06 01:18

Jag använder redan malwarebytes.
Fast nu drar du nog lite stora växlar... det står bara att Strong Signal är ett plugin som kan installeras om man klickar fel på någon websida eller liknande. Inte att det kommer bundlat med dessa browsers? Bara att det verkar drabba de.
Inte på samma sätt som den ad-injektor med falska certifikat som kom förinstallerad från Lenovo förra året.
Slut på OT.

Återgå till Generellt om hifi