Finns även i 19" rack komplett med handtag.
Själv har jag ett Yamaha KX-700. Det kostade på sin tid 4000 SEK!

Vad har ni i stugora, och vilka är er drömmars däck?
Moderator: Redaktörer
Perfector skrev:Kanske ska berätta att mina drömmars deck är en nakamichi som självjusterar tonhuvudet vid avspelning så man slipper alla inställningar.
Perfector skrev:Mitt första deck var N2507 från Philips.
Det moddades med tonhuvudet från N2521 och byggdes om i hela elektroniken samt ny bättre nätdel och anpassning till iec standarden.
Uppmätt av Track tape med ett omfång på 20-20000 Hz vid -20db nivån inom 4 db
Senare bytte jag tillfälligt till N2521 och hade den ett par år innan jag återvände till 2507 i moddat skick.
Tyvär sålde jag av all 2507'or till hågade köpare.
Idag har jag Yamaha KX 250 som justerats noggrant.
Jag är helt nöjd med det och behöver aldrig känna saknad efter de gamla decken längre
Max_Headroom skrev:Perfector skrev:Mitt första deck var N2507 från Philips.
Det moddades med tonhuvudet från N2521 och byggdes om i hela elektroniken samt ny bättre nätdel och anpassning till iec standarden.
Uppmätt av Track tape med ett omfång på 20-20000 Hz vid -20db nivån inom 4 db
Senare bytte jag tillfälligt till N2521 och hade den ett par år innan jag återvände till 2507 i moddat skick.
Tyvär sålde jag av all 2507'or till hågade köpare.
Idag har jag Yamaha KX 250 som justerats noggrant.
Jag är helt nöjd med det och behöver aldrig känna saknad efter de gamla decken längre
Den på översta bilden ser fett ut. Är det N2507?
Martin_Dewens skrev:RogerGustavsson skrev:Har dessa kassettdäck liggandes i garaget:
Denon DR-M33, 3-huvudsmaskin med av mig modifierad elektronik. (lånad bild, en senare version)
Ett sådant hade jag när det begav sig.
Enligt rykten som jag tog fasta på, så är det i grunden samma maskin som DR-M44 HXpro som gav självaste Nachamichi Dragon en match i någon sorts test....
Eargasm skrev:Jag har en riktigt najs PIO från början på 80, dock en dubbeldeckare så den har säkert inte en sportkeps mot vad ni visar upp, men den står och samlar damm sedan nått årtionde tillbaka..
Problemet är media, vart tusan hittar ni band? Mina gamla inspelningar från trax-listan och blandband är hyffsat slut
Eargasm skrev:En snabb koll på Ginza säger att dom har exakt 231 olika kassetter till försäljning, ingen i min musiksmak.
Som Jämförelse finns det drygt 26 000 olika LP's och 139 000 CD's
Nä jag är rädd att den sköna apparaten får fortsatt boende i garaget
Eargasm skrev:Ja det ska vara för den nostalgiska faktorn då![]()
Tveksamt om jag skulle orka göra ett enda blandband från vinyl samlingen, en annan sak om man haft kassett i bilen, men det är nog nått årtionde jag såg det senast
Eargasm skrev:Snart kommer Apple Music, jag tror stenhårt på detta, jag har dessutom kört Match (249,- /år) sedan det kom, hela mitt digitala bibliotek till alla mina enheter, går att göra lokala downloads att köra offline, sweet som tusan, nu blire baaara bättre!
Hoppas bara artisterna engagerar sig i connect, jäkligt stort att kommunicera direkt med artisterna, se vad dom jobbar med osv, kan bli riktigt najs, men det får framtiden visa
Men under helgen så äre bara analogt som gäller, på gott och ont men jag är nöjd
Eargasm skrev:Hoppas bara artisterna engagerar sig i connect, jäkligt stort att kommunicera direkt med artisterna, se vad dom jobbar med osv, kan bli riktigt najs, men det får framtiden visa
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster