Moderator: Redaktörer
kodapa skrev:Vad är låg WAF egentligen, varför tycker frun att högtalarna är fula? Frun tycker väl också om musik.
Det är helt OK att ha ett stort blaffigt asfult badkar. Är det inte mer pinsamt att fördriva tiden med att bada än att lyssna på musik?
Perfector skrev:kodapa skrev:Vad är låg WAF egentligen, varför tycker frun att högtalarna är fula? Frun tycker väl också om musik.
Det är helt OK att ha ett stort blaffigt asfult badkar. Är det inte mer pinsamt att fördriva tiden med att bada än att lyssna på musik?
Wife Acceptance Factor
kodapa skrev:Perfector skrev:kodapa skrev:Vad är låg WAF egentligen, varför tycker frun att högtalarna är fula? Frun tycker väl också om musik.
Wife Acceptance Factor
Jag vet, men varför...
Bill50x skrev:En annan fråga är förstås om orangemålade bastorn utan elementskydd och en hög 19" 208:or kan anses som snyggt
AndreasArvidsson skrev:Jag tycker att det finns betydligt mindre snygga saker som verkar vara mer accepterat i hemmen om man säger så.
Perfector skrev:kodapa skrev:Perfector skrev:Wife Acceptance Factor
Jag vet, men varför...
Kvinnor har kanske ett högre estetiskt sinne.
Min tex. gillar inte tanken på 160 Liter med 15" i vardagsrumemt då dom är 40x40x85 cm och tar en jäkla plats i ett litet vardagsrum
AndreasArvidsson skrev:Jag tycker att det finns betydligt mindre snygga saker som verkar vara mer accepterat i hemmen om man säger så.
Perfector skrev:Instämmer.
Det är inte fult med synliga högtalare.
Iofs. kan dom ha låg WAF men det är inte skäl nog att gömma dom.
Ett par väl fungerande högtalare är en njutning för båda ögat och örat.
sportbilsentusiasten skrev:Perfector skrev:Instämmer.
Denna åsikt delas inte av de flesta idag.
Inte ens av män...
HIFI som syns är helt ute.
DQ-20 skrev:Jag tycker de flesta nuförtiden högtalare är rejält fula. Sannolikt för att jag är i permanent otakt med de senaste designtrenderna inom hifi. Snyggast är de högtalare som ser ut som högtalare. Mitt huvudproblem är dock att jag tycker högtalarna stör illusionen av ljudbilden. Om man inte ser ljudkällorna blir stereoillusionen mer "illusorisk". Tycker jag. Fast jag är inte dogmatisk. Hifi är ju trots allt en materialsport.
/DQ-20
PS. MINA högtalare är givetvis snygga...
DQ-20 skrev:Mitt huvudproblem är dock att jag tycker högtalarna stör illusionen av ljudbilden. Om man inte ser ljudkällorna blir stereoillusionen mer "illusorisk". Tycker jag.
Nattlorden skrev:DQ-20 skrev:Mitt huvudproblem är dock att jag tycker högtalarna stör illusionen av ljudbilden. Om man inte ser ljudkällorna blir stereoillusionen mer "illusorisk". Tycker jag.
Varför blundar du inte när du lyssnar?
Martin_Dewens skrev:Hej Kodapa, länge sen!?
kodapa skrev:sportbilsentusiasten skrev:Perfector skrev:Instämmer.
Denna åsikt delas inte av de flesta idag.
Inte ens av män...
Jupp, varför är det så?
Perfector skrev:Så sant som skrivet.
Dessa öronpluggar har förstört hela högtalarmarknaden.
Och redan på tidigt 70-tal varnade man för att hörselskador av hörlurar på hög volym var en riskfaktor.
Se'n att man inte kan gunga hela rummet med gosig bas i lurar gör inte lureländet bättre.
sportbilsentusiasten skrev:Perfector skrev:Så sant som skrivet.
Dessa öronpluggar har förstört hela högtalarmarknaden.
Och redan på tidigt 70-tal varnade man för att hörselskador av hörlurar på hög volym var en riskfaktor.
Se'n att man inte kan gunga hela rummet med gosig bas i lurar gör inte lureländet bättre.
Ja man tappar en hel del upplevelse med lurar. Man vill ju känna basen i kroppen eller hur?
hörselskador av hörlurar -detta blir en hög kostnad för samhället om några decenieroch olägenhet för alla drabbade.
sportbilsentusiasten skrev:kodapa skrev:sportbilsentusiasten skrev:Denna åsikt delas inte av de flesta idag.
Inte ens av män...
Jupp, varför är det så?
För att alla lyssnar på sin egen musik med sin iPhone. Förr lyssnade man tillsammans. Eller såg på TV tillsammans.