Holographic Audio PRE25 & AMP17 recension

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Re: Holographic Audio PRE25 & AMP17 recension

Inläggav darkg » 2015-06-22 10:58

UrSv skrev:
darkg skrev:Å andra sidan är det, om man oroar sig för den strömförsörjning som erbjuds, betydligt lättvindigare att byta ut den om den är extern.

Det är dock ganska begränsat vad man kan göra då det är en växelspänningsbula och hela nätdelen ju sitter på insidan. Att byta en trafo mot en annan torde göra liten skillnad i detta fall.

Ja. Glömde att bulan i detta fall bara är trafon!
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2015-06-22 10:59

HolographicAudio™ skrev:
FBK skrev:
Rille skrev:Jag läste i tråden en gämförelse om en Denon surroundreciver och Pre25 och varför då använda Pre25? Jo troligen så är felen från en Denon surroundreciver större än felen från Pre25. Av de anledningen att jag faktiskt vet att en Pre25 inte påverkar ljudet hörbart och att jag faktiskt inte vet om det påverkas eller inte genom en Denon surroundreciver gör valet lätt för mig.. sen att ha en passthrough genom en apparat som inte påverkar ljudet hörbart kan jag ställa mig lite frågande till.. Vad som möjligen behövs är ett märke på fronten vid volymratten där nivån är 0db förstärkning genom apparaten.. men visst en knapp som kopplar förbi allt i apparaten vore inte en fel funktion kan även jag tycka. Avslutningsvis så tycker jag att det skulle vara jätteintressant att se mätningar på förstegsdelen av en Denon el Marantz surroundreciver. Jag är tveksam att de skulle uppvisa lika fina mätvärden som tex Pre25. Själv så händer det att jag kopplar in SC9an från sovrumsstereon i storstereon för kritisk lyssning och jag upplever då liiiiite mer "löd" i ljudet för att använda min goda kamrat Gerts ord.. jag antar att det samma skulle upplevas med Pre25..

Jag tror att försäljningen skulle öka markant om det fanns *som tillval* att få en av de ingångar som redan finns med knapp för passthrough. Hur många sitter med surroundrecivers här ? *många* och en Pre25 med den funktionen skulle nog locka en hel del.

Jo, ett antal kunder har hört av sig och önskat detta. Vi har även erbjudit oss att modda försteget enligt detta önskemål. Vi skall överväga att införa detta som standard framöver.

Intressant!
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
darkg
Ljushuvud

Inläggav darkg » 2015-06-22 11:06

Svante skrev:
darkg skrev:Å andra sidan är det, om man oroar sig för den strömförsörjning som erbjuds, betydligt lättvindigare att byta ut den om den är extern.

Du menar "lättare"? ;)

Alltså Pre25s väggbula är ju bara en trafo, all elektronik som reglerar matningsspänningar etc sitter internt i lådan. Det finns en diskussion om andra apparater som har med väggbulor med likriktning och kanske switchning att göra och att det kan bli olika om man byter ut bulan. I fallet Pre25 kan knappast ett byte till en annan trafo göra någon skillnad alls, om man inte gör grovt fel. Det är ju bara en trafo. Och inte går det att byta den mot en bula med likriktning och stabilisering, Pre25 kräver just växelspänning för att få både positiv och negativ matningsspänning.

Så är det, glömde det!

Lättvindig funkar för mig... det innefattar lätt (lättgjord) och dessutom att det jämfört med att gå in i apparaten inte är en så grannlaga uppgift att ersätta en extern strömförsörjning.
Don’t just do something, sit there.

Användarvisningsbild
DuST

Inläggav DuST » 2015-09-02 23:52

Har använt kombinationen Pre25 +Amp17 i flera år nu och jag kan inte nog berömma hur bra dom låter. Alltså , WOW , varje gång jag lyssnar på musik. Håller verkligen med "recensenten" i början av denna tråd när han frågar sig om det finns någon annan tillverkare i världen som kan matcha neutraliteten/transparansen för dom pengarna. Världsklass alltså. Påminner mycket om Sentec`s klassiska duo sc9 och pa9 förutom att pa9 är ett monosteg (ja, jag kör sc9+pa9 i en annan set-up hemma hos mig).

Endast massiv annonsering står egentligen mellan Holograpic Audio och världshäravälde... Det här är tänkt som en gratis annons för Sveriges (världens) finaste audio-produkter. :wink:

Det är Lasse Karlsson förtjänt av (och, nej, jag känner honom inte personligen).
"i`m not young enogh to know everything"

Användarvisningsbild
DuST

Inläggav DuST » 2015-09-03 00:05

Holograpic Audio skrev i Januari -14
"Det börjar röra på sig på DAC-fronten. Mer kan jag tyvärr inte berätta i dagsläget. "

Nu undrar jag nyfiket om det har hänt något mer på dac-fronten?

DuST / Pär

boom
Semesterfirare

Inläggav boom » 2015-09-03 05:57

DuST skrev:Holograpic Audio skrev i Januari -14
"Det börjar röra på sig på DAC-fronten. Mer kan jag tyvärr inte berätta i dagsläget. "

Nu undrar jag nyfiket om det har hänt något mer på dac-fronten?

DuST / Pär

Om du ringer Lasse lite då och då så brukar han skynda på med produktionen av produkter.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2015-09-03 08:30

darkg skrev:Lättvindig funkar för mig... det innefattar lätt (lättgjord) och dessutom att det jämfört med att gå in i apparaten inte är en så grannlaga uppgift att ersätta en extern strömförsörjning.

SAOL säger: "...som kräver ringa ansträngning, slarvig, nonchalant.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
DuST

Inläggav DuST » 2015-09-03 13:03

boom skrev:
Om du ringer Lasse lite då och då så brukar han skynda på med produktionen av produkter.

Ja, så funkar det nog, jag fick efter kontakt med honom köpa, vad jag tror var den första AMP17 som kom ut till försäljning, tom. rabaterad. Han är ju otroligt serviceminded och trevlig (och duktig).
Men vill inte hålla på och störa honom i onödan och ställer därför frågan här så han kan svara när det passar honom.

Användarvisningsbild
Elfsberg

Inläggav Elfsberg » 2015-09-03 13:55

Undertecknad har skickat mail till tillverkaren genom hans site, för nån dag sen. Jag tror också att det hjälper att visa intresse.
Jag skulle hemskt gärna vilja ha enbart Holographic Audio-elektronik, men först och främst behöver jag en högkvalitativ DAC då jag redan har OK slutsteg som kan uppgraderas en annan dag.
Guru QM60 & Ino bs60, Anaview AMS1000, Topping E30 & CamillaDSP / Guru QM10 mk 1, Anaview ALA0080
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II, Hidisz S9 Pro (Schiit Audio Magni 2)

Användarvisningsbild
HolographicAudio™

Inläggav HolographicAudio™ » 2015-09-03 14:52

DuST skrev:boom skrev:

Ja, så funkar det nog, jag fick efter kontakt med honom köpa, vad jag tror var den första AMP17 som kom ut till försäljning, tom. rabaterad. Han är ju otroligt serviceminded och trevlig (och duktig).
Men vill inte hålla på och störa honom i onödan och ställer därför frågan här så han kan svara när det passar honom.

Tack för de fina orden. :oops:
Ni stör inte alls om ni skulle skicka mejl eller ringa nån gång då och då.
Den som väntar på svar via forumet riskerar dock att få vänta länge, är inte här så ofta.

Bästa välljudshälsningar,
Lars
Äger företaget INNOTEC som tillverkar audioprodukter med varumärket HOLOGRAPHIC AUDIO®.
http://www.holographicaudio.com
Pre Two>ULC>AMP Twentythree>Ino Audio Pi120s

Föregående

Återgå till Generellt om hifi