Visst är det kul med passionerade människor, men små inramade bilder på gamla apparater på hyllan...jag vet inte riktigt... Vet någon förresten hur plasmahögtalara fungrar? Jag såg heliumflaskor och prylar. Och lyste gjorde det...förvirrad.
Men han som placerade gyrodecket 2km upp på väggen?! Hehe.. kablen räckte inte! Alltså, skivspelare ska stå typ en meter från golvet eller så... Annars blir det ju obrukbart.
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.
Väldigt enkelt så joniserar man luft och kan då flytta luften fram och tillbaka i ett magnetfält.
Den negativa sidan (förutom gaskostnaden) är all ozon som genereras på kuppen... det låter säkert strålande... fast förkortar livet på dig samtidigt. Lika dumt som att ha en laserprinter på skrivbordet.
Sen gillade jag det där med att 'tjejen' la kablarna under mattan. Hur länge kommer det förhållandet egentligen funka? Man såg ju en skeptisk blick liksom
Glöm inte #faktiskt.se @ quakenet :). IRC är ju trots allt IRC.
Hill Plasmatronic körs i alla fall på Helium... och det tror jag det exemplaret som Albert Von S. var med och byggde en gång gjorde också (om det nu inte är en och densamma??)
Tror jag lägger ned. Kändes inte friskt nånstans, även om dom som byggde byggsatser var söta. Å andra sidan är det rätt skönt med dylika alibin ("Men älskling, dom här små absorbenterna är väl ingenting, kolla på den här killen, han ska riva sin farfars hus...)