Semestertider och hifi-fika

Generell diskussion om hifi och områden runt hifi.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
RogerGustavsson

Semestertider och hifi-fika

Inläggav RogerGustavsson » 2015-07-08 15:35

Jag har semester och är mest hemma och jobbar med huset. Om någon har vägarna förbi Huskvarna och vill komma in för lite snack, fika, musiklyssning eller vad det nu kan bli - så är ni välkomna! Ett mejl eller PM innan underlättar.

Användarvisningsbild
roggaro

Re: Semestertider och hifi-fika

Inläggav roggaro » 2015-07-08 19:59

har du någon 175 hästars 'silverpil' man kan få provköra?
burning in the eyes of the maker

JM

Inläggav JM » 2015-07-08 21:18

RogerGustavsson skrev:Jag har semester och är mest hemma ochjobbar med huset. Om någon har vägarna förbi Huskvarna och vill komma in för lite snack, fika, musiklyssning eller vad det nu kan bli - så är ni välkomna! Ett mejl eller PM innan underlättar.

Jag gillar ditt initiativ. Jag jobbar hemma hela sommaren o inbjuder till Äggholmen i Stockholms inre inre skärgård för förutsättningslöst möte. Mejla innan så jag är hemma och kan hämta med båt.

JM
Annihilerar antimateria. Beauty is in the Brain of the Listener. We are standing on the shoulders of giants.
"Kill your Darlings" => Scientific Progress.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-07-08 23:14

JM skrev:
RogerGustavsson skrev:Jag har semester och är mest hemma ochjobbar med huset. Om någon har vägarna förbi Huskvarna och vill komma in för lite snack, fika, musiklyssning eller vad det nu kan bli - så är ni välkomna! Ett mejl eller PM innan underlättar.

Jag gillar ditt initiativ. Jag jobbar hemma hela sommaren o inbjuder till Äggholmen i Stockholms inre inre skärgård för förutsättningslöst möte. Mejla innan så jag är hemma och kan hämta med båt.

JM

Äggholmen :D :D Vilket fint namn.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2015-07-09 01:04

JM skrev:

JM
Cool!

Går det alltså inte personfärja dit?

Kommer gärna över och dricker ett glas saft :)
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2015-07-09 01:54

På 60-talet var jag ofta på Storholmen och besökte vänner till morbror som hade sommarhus där. Där fanns ett slott. Det var jättefint där. Jag var inne i slottet en gång och det var väldigt spännande. Jag gissar att Äggholmen är i närheten. Vad jag minns så var det några öar runtomkring.

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2015-07-09 01:59

Jag är hemma ibland och ibland inte, kan jag ta emot så gör jag det, kontakt via PM har funkat bra hittills, nu senast hade jag besök av Stefan från Luleå, alltid lika trevligt med ansikten till signaturerna. Dessutom kallar jag det för en GÖS-träff om du inte uttryckligen ber om att få slippa medlemskap i GÖS (jag frågar inte). Välkommen!
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Stefanw

Inläggav Stefanw » 2015-07-09 02:22

Ha ha, om du menar mig med du så är jag gärna gösare... :)
Undrar när vi ska ha träff i Luleå bara..? :D

Men alla som vill komma på hififika är välkomna.

Mvh/Stefan
Återförsäljare av Guru.

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2015-07-09 02:23

Stefanw skrev:Ha ha, om du menar mig med du så är jag gärna gösare... :)
Undrar när vi ska ha träff i Luleå bara..? :D

Men alla som vill komma på hififika är välkomna.

Mvh/Stefan

Kom på sen att jag inte tog en enda bild för att dokumentera det hela, du får återkomma snarast :-)
Sitter nöjd :)

Användarvisningsbild
Stefanw

Inläggav Stefanw » 2015-07-09 02:28

Ha ha, så du är också vaken nu? Skönt med semestertider..... :)
Jo, det måste väl lösas, annars är det ju bara komma hit, som sagt... :wink:
Återförsäljare av Guru.

JM

Inläggav JM » 2015-07-09 05:40

petersteindl skrev:På 60-talet var jag ofta på Storholmen och besökte vänner till morbror som hade sommarhus där. Där fanns ett slott. Det var jättefint där. Jag var inne i slottet en gång och det var väldigt spännande. Jag gissar att Äggholmen är i närheten. Vad jag minns så var det några öar runtomkring.

Mvh
Peter

Slottet på Storholmen ägdes av bla Cederlund (han med punchen). Enlig folkmun förlorade han slottet o alla öarna runt Storholmen inklusive Äggholmen o en husa efter en blöt pokerkväll.
Tyvärr är slottet o parken nu helt förfallen.

JM
Senast redigerad av JM 2015-07-09 06:11, redigerad totalt 1 gång.
Annihilerar antimateria. Beauty is in the Brain of the Listener. We are standing on the shoulders of giants.

JM

Inläggav JM » 2015-07-09 05:49

MagnusÖstberg skrev:
JM skrev:

JM
Cool!

Går det alltså inte personfärja dit?

Kommer gärna över och dricker ett glas saft :)

Du är välkommen. Äggholmen är en mycket liten ö på 1 hektar. Jag o min fru är de enda åretruntboende. Vaxholmbåten går till Storholmen men inte Äggholmen. Så det är bara att ta egna båten eller gå 1,5 km på isen.

JM

Återgå till Generellt om hifi