Moderator: Redaktörer
MiaM skrev:Tänkte tipsa om något på ett annat forum:
http://elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=11&t=77882
Quad FM1 tuner
Quad 22 förförstärkare
Quad II slutsteg, 2st
ovanstående inbyggt i möbel
Ett par Carlsson-kopior
Fungerande men behov av översyn.
Finns på söder i Stockholm.
Det verkar som att bud kanske måste läggas före nån gång på måndag. Budet verkar ligga på 4500 avhämtat.
MiaM skrev:Ja, det var ju dessutom nån i tråden som först skrev (ungefär, fritt ur minnet) att det var värt ca 6000:-, sen bjöd mer än så, och sen hade de skrivit saker till varandra via privat meddelande och så fick nån annan köpa det och till slut blev denne person sur och tyckte plötsligt att det var värt 10.000kr![]()
rolfzetterberg skrev:Vi har haft den där uppe till diskussion några gånger och det fanns två versioner med olika element och delning.
Bl.a annat här:
viewtopic.php?t=34749
Perfector skrev:rolfzetterberg skrev:Vi har haft den där uppe till diskussion några gånger och det fanns två versioner med olika element och delning.
Bl.a annat här:
viewtopic.php?t=34749
Alfa 1'an hade samma bas men olika diskanter.
Först KK10 och i MKII'an KK7 som tål mindre effekt och delas högre.
Det var dock en rackarns trevlig högtalare.
Priset hos expert i Vällingby var 750:- för paret i början på 70-talet om jag minns rätt.
Dom sålder per kommision och man fick vänta 10 dagar på leverns efter gjord beställning.
JM skrev:Perfector skrev:rolfzetterberg skrev:Vi har haft den där uppe till diskussion några gånger och det fanns två versioner med olika element och delning.
Bl.a annat här:
viewtopic.php?t=34749
Alfa 1'an hade samma bas men olika diskanter.
Först KK10 och i MKII'an KK7 som tål mindre effekt och delas högre.
Det var dock en rackarns trevlig högtalare.
Priset hos expert i Vällingby var 750:- för paret i början på 70-talet om jag minns rätt.
Dom sålder per kommision och man fick vänta 10 dagar på leverns efter gjord beställning.
Minns jag gillade ljudet i Alfa 1:ornas bas/mellanregister. Tyvärr var de bestyckade med Isophons resonansbehäftade plastdiskanter. Med lite modernare diskanter torde den alnico försedda Isophonbasens trevliga ljud bättre komma till sin rätt.
JM
rolfzetterberg skrev:De uppgifter jag har om två versioner litar jag till 100% på då de är tagna ur tidningar,Hifi handboken mm från den tiden.
Elementen har olika storlekar i de olika versionerna.Lådorna är olika stora och delningen olika.
Jag har alltså ingen egen kunskap om de här-annat än att jag hört dem(med Isophon) en eller två gånger-men jag har ingen anledning att tvivla på uppgifterna.
Perfector skrev:Om detta är i samklang med tråden vet jag inte, men en bättre fest kan man nog ha med dessa
http://www.blocket.se/lund/Hogtalare___ ... ?ca=11&w=3
Perfector skrev:Skit i grannarna, dom flyttar snart
RobotKeso skrev:Perfector skrev:Skit i grannarna, dom flyttar snart
Dom är iofs väääldigt tåliga. Har bra läge på lägenheten också. Men är det bara bashorn? Tycker att beskrivningen är lustig. Ser lite ut som att det är jbl k140 element i dom.
rolfzetterberg skrev:System 12 har en Peerless B65WG som bas.
rolfzetterberg skrev:System 12 har en Peerless B65WG som bas.
rolfzetterberg skrev:System 11 kan faktiskt ha 3 olika basar:
HTC113=Peerless B65WG
HTD113=Seas 17TVGWB
HTB113=Goodmans (denna enhet finns inte med i Tandbergs listor,men jag har själv en sådan och den återfinns då och då på norska och danska fora.
http://www.norskhififorum.no/forum/view ... =37&t=1585
System 12 har Peerless HTC113 enligt din länk,Perfector.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 6 gäster