Blir det någon större skillnad och är det värt det?
Kanske ska sms:a låna till Y-4 annars

Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Du kan annars köra med pi60s+bs60 som toppar och profY-4 för basen
IngOehman skrev:Basstöd syftar på registret, inte på någon specifik sorts högtalare.
Och basregistret kan ju räknas olika högt upp lite efter tycke och smak, men 0 - 400 Hz kan nog vara rimligt.
Så även bs22 är ett basstöd, även om den djupare basen, den under 80 Hz, hanteras av andra system.
Vh, iö
DANNY BOY skrev:Kul med många svar!![]()
Ja, det är främst ljudtrycksförmåga men även jämnare frekvensgång i basområdet...
Man kanske ska behålla Bs-60 då för att senare komplettera med Infra Y-6![]()
Om man ser till området över 80Hz är PI60s+BS60 jämförbara med I32s?
IÖ skrev:pi60 ensamma = 0 dB
pi60 + bs60 = + 6 dB (vilket både räcker och blir över för många)
pi60s+ bs60 = + 10 dB
DANNY BOY skrev:Om man ser till området över 80Hz är PI60s+BS60 jämförbara med I32s?
AndreasArvidsson skrev:DANNY BOY skrev:Om man ser till området över 80Hz är PI60s+BS60 jämförbara med I32s?
Jag hade hoppats att Ingvar själv skulle svara på det, men jag gör ett försök.
När det gäller ljudtryck så bör pi60s+bs60 klara av mer eller mindre samma ljudtryck som i32s. Det skiljer ju dock andra saker mellan systemen. i32s har högre känslighet och en mindre golvreflex medans bs60 kan man flytta för bästa resultat.
Jag skulle nog väldigt amatörmässigt säga att i32s är den bättre lösningen för de flesta fall, men att hänga på bs60 eller bs22 på nuvarande högtalare är en väldigt ekonomisk uppgradering som dessutom ger fler möjligheter vad gäller placering och bruk för framtiden. Jag är nöjd med mina iaf
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster