Amy på tv

Allt om musik, musikvideo, konserter, festivaler osv.

Moderator: Redaktörer

OlA-68
Mr. Muzic

Amy på tv

Inläggav OlA-68 » 2008-03-24 00:27

Amy Winehouse på tv 2 men hon verkar såpass påstruken att de konserter jag sett med pete i babyshambels och de med Shane Mc Gowan får mig att fundera på att de skall lägga ner sin verksamhet de hade varit supna under bordet för länge sedan
Rehab tja kanske det
det enda faktum som kvarstår är att kvinnan är makalöst engagerande i sin stil och omger sig med fantastiska musiker
jag får inte ut ngt av att vara bland dem som inte förstår mig

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2008-03-24 00:34

Ja orkade bara se ett par minuter, oengagerat sluddrande, en sorglig syn :(
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2008-03-24 00:36

mnjae så dåligt e det inte ta ett glas vin till vettja

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2008-03-24 00:40

det är inte så att jag vill springa och säga att alla skall börja droga men det finns många exempel på artister som gjort sitt bästa ...under the influeence

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Re: Amy på tv

Inläggav Max_Headroom » 2008-03-24 00:42

Shane Mc Gowan, söp inte han ihjäl sig?

Edit: Tydligen inte, ser jag nu...
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2008-03-24 00:44

Jag såg någon repris igår på en musikgala (grammy awards?) och där gjorde Amy ett uppträdande från Londan via satelitlänk.

Det var nog det sämsta framträdande jag någonsin har sett.Maken till frånvaro på scen får man leta efter..

/Danne
Senast redigerad av LEXrasta 2008-03-24 00:49, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2008-03-24 00:46

OlA-68 skrev:det är inte så att jag vill springa och säga att alla skall börja droga men det finns många exempel på artister som gjort sitt bästa ...under the influeence

Ja och där kan man räkna in Fat Boy Slim eller Som han igentligen heter Norman Cook.

/Danne

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2008-03-24 00:48

hennes hylla e det inge fel på åtm särskillt inte på duk och projje 8)

OlA-68
Mr. Muzic

Inläggav OlA-68 » 2008-03-24 00:52

LEXrasta skrev:
OlA-68 skrev:det är inte så att jag vill springa och säga att alla skall börja droga men det finns många exempel på artister som gjort sitt bästa ...under the influeence

Ja och där kan man räkna in Fat Boy Slim eller Som han igentligen heter Norman Cook.

/Danne
så e det sedan får vi ju inte glömma miles davies
janis joplin ja det finns många själv tyycker jag ju att om vi skall ta den kategorin som du började med så kan man ju räkna upp clapton han har ju inte gjort nåt kul efter rehab

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2008-03-24 00:59

OlA-68 skrev:
LEXrasta skrev:

/Danne
så e det sedan får vi ju inte glömma miles davies
janis joplin ja det finns många själv tyycker jag ju att om vi skall ta den kategorin som du började med så kan man ju räkna upp clapton han har ju inte gjort nåt kul efter rehab

Det är illa att säga det men droger har gjort susen för musiken,utan droger hade vi gott miste om mycket bra musik.

en gång så låste jag och 2 av mina kompisar in oss i ett gammat slakthus som var ombyggt till en bostad och replokal

Vi åt en massa torkad svamp och efter en timme så började vi jamma och gudnåde vad bra jag blev på att spela trummor.Och då ska tilläggas att jag INTE kan spela trummor normalt sett.

Vi spelade i 6 timmar sedan fick jag huvudvärk och spydde,efter jag druckit en liter mjölk så sommnade jag gott..

Ska dock tilläggas att detta var för snart 10 år sedn och att jag idag är en mogen man..

/Danne

Användarvisningsbild
Magnuz

Inläggav Magnuz » 2008-03-26 21:25

OlA-68 skrev:Amy Winehouse på tv 2 men hon verkar såpass påstruken att de konserter jag sett med pete i babyshambels och de med Shane Mc Gowan får mig att fundera på att de skall lägga ner sin verksamhet de hade varit supna under bordet för länge sedan

Är du verkligen säker på det? http://www.youtube.com/watch?v=OBtUNUvWW0g

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2008-03-27 11:28

LEXrasta skrev:Vi åt en massa torkad svamp och efter en timme så började vi jamma och gudnåde vad bra jag blev på att spela trummor.Och då ska tilläggas att jag INTE kan spela trummor normalt sett.

Hur vet du att du blev duktig på att spela trummor? Finns det någon inspelning som verifierar detta?

I ruset är man alltid som en gud :D

/ B

Användarvisningsbild
Max_Headroom
Adventurer

Inläggav Max_Headroom » 2008-03-27 13:59

OlA-68 skrev: så e det sedan får vi ju inte glömma miles davies

Jo, det har han. Han har gjort en platta som heter "From the Cradle" eller nåt sånt. Den tycker jag är bra.

Fast jag tror Clapton själv skiter i om folk tycker han var bättre förr. Han ser ut att må mycket bättre nu i alla fall.
Denna signatur är endast för privat bruk. Vänligen läs ej!

Användarvisningsbild
LEXrasta
fotoGENIisk

Inläggav LEXrasta » 2008-03-27 17:46

Bill50x skrev:
LEXrasta skrev:Vi åt en massa torkad svamp och efter en timme så började vi jamma och gudnåde vad bra jag blev på att spela trummor.Och då ska tilläggas att jag INTE kan spela trummor normalt sett.

Hur vet du att du blev duktig på att spela trummor? Finns det någon inspelning som verifierar detta?

/ B

självklart lät det förjävligt,men det var det ingen av oss som hörde för vi tyckte att det lät riktigt bra när vi satt där och jammande tillsammans. :D

/Danne

Användarvisningsbild
Almen
Hilbert

Inläggav Almen » 2008-03-27 17:49

LEXrasta skrev:
Bill50x skrev:

/ B

självklart lät det förjävligt,men det var det ingen av oss som hörde för vi tyckte att det lät riktigt bra när vi satt där och jammande tillsammans. :D

/Danne
Beatles spelade ju in påtända ibland (sällan, dock) och var jättenöjda, men när de lyssnade på det dagen efter var det bara att slänga.
"Nämn tre av de köttätande växter som vid mässan i Hannover med hull och hår slukade den då ditresta gosskören. Svara!"

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2015-08-25 08:54

Nu finns konserten i Dingle med Amy kompad bara med gitarr och bas på SVT Play:
http://www.svt.se/veckans-forestallning ... start=true
Medlem på forumet för hifi; Faktiskt.se, numera Faktiskt.io sedan jan 10, 2005
Numera pensionär.
Vi har sålt Sonic Design till Winn Scandinavia, vilka driver bl.a Ljudfokus och BRL.

Användarvisningsbild
idea

Inläggav idea » 2015-08-25 13:50

Tänkte Dingle i Bohuslän och associerade med "Frank Sinatra glömde aldrig Finspång" men så såg jag att det visst finns ett Dingle i Irland också. :oops: Får kollas in innan den försvinner från Play,
Idea what a great ID

Användarvisningsbild
murgatroyd

Inläggav murgatroyd » 2015-08-25 14:24

Eller bevara med http://pirateplay.se/
'Audiophile in hibernation'

Återgå till Musikstugan