OlA-68 skrev:LEXrasta skrev:OlA-68 skrev:det är inte så att jag vill springa och säga att alla skall börja droga men det finns många exempel på artister som gjort sitt bästa ...under the influeence
Ja och där kan man räkna in Fat Boy Slim eller Som han igentligen heter Norman Cook.
/Danne
så e det sedan får vi ju inte glömma miles davies
janis joplin ja det finns många själv tyycker jag ju att om vi skall ta den kategorin som du började med så kan man ju räkna upp clapton han har ju inte gjort nåt kul efter rehab
Det är illa att säga det men droger har gjort susen för musiken,utan droger hade vi gott miste om mycket bra musik.
en gång så låste jag och 2 av mina kompisar in oss i ett gammat slakthus som var ombyggt till en bostad och replokal
Vi åt en massa torkad svamp och efter en timme så började vi jamma och gudnåde vad bra jag blev på att spela trummor.Och då ska tilläggas att jag INTE kan spela trummor normalt sett.
Vi spelade i 6 timmar sedan fick jag huvudvärk och spydde,efter jag druckit en liter mjölk så sommnade jag gott..
Ska dock tilläggas att detta var för snart 10 år sedn och att jag idag är en mogen man..
/Danne