Moderator: Redaktörer
Glasmannen skrev:Kan denna vara ngt? http://www.blocket.se/goteborg/Thorens_ ... 11&w=3
Finns nämligen i närområde och hade lock som kan vara bra då vi har katter.
Finns även en Thorens td150 mkII tillsalu i gbg för 1500kr
Glasmannen skrev:Finns nämligen i närområde och hade lock som kan vara bra då vi har katter.
RogerGustavsson skrev:Dual CS 505-3, http://www.blocket.se/goteborg/Dual_505 ... ?ca=15&w=2
Glasmannen skrev:Ok ska höra med dom ang nålen. Tack pekka
PekkaJohansson skrev:Skillnaden mot den tidigare privatannonsen är att den här spelaren har lock och pick-upen Ortofon OM40 som har den finaste nålslipningen i OM-serien. Bara nålen kostar ett par tusenlappar och är lite knepig att ens hitta i dag. Det går dock inte att avgöra av bilderna om den utbytta nålen verkligen är en 40-nål (det står bara "utbytt original Ortofon nål") men om så är fallet och nålen är ny är inte priset orimligt med tanke på den garanti som ges och att spelaren är servad - tycker i alla fall jag.
Med vänlig hälsning
Pekka
Conan skrev:Skulle verkligen fundera på att hugga på den där Dualen om jag var ute efter en spelare i den prisklassen. Annars kunde också den betydligt nyare Audio-technican på samma sida vara intressant. Häng på en AT440Mlb där så blir det lira av!
Conan skrev:Aha jag trodde den var dyrare ny! Nåja då är det väl prutläge på Rehifi...
Glasmannen skrev:La en order på Dualen från rehifi. Tack alla som engagerat sig och hjälp till med rekommendationer. Ska bli väldigt skoj med min första Skivspelare
Vinylcalle skrev:Då tycker jag inte på något sett att 3400 kr för en mycket lätt begagnad spelare med garanti känns mycket, eller att ett prutläge är aktuellt. Har jag fel så visar det sig naturligtvis av att den blir stående.
Vinylcalle skrev:Glasmannen skrev:La en order på Dualen från rehifi. Tack alla som engagerat sig och hjälp till med rekommendationer. Ska bli väldigt skoj med min första Skivspelare
Jättekul. Hoppas du kommer bli kanonnöjd med den. Det kommer bli en utmärkt första spelare då den verkligen kan presentera många av dom fina egenskaper som en bra vinylrigg kan erbjuda. Hör gärna av dig om du har frågor eller funderingar. Sen vill vi gärna ha lite bilder här i tråden när den anländer.
MvH Carl
Vinylcalle skrev:
Billigaste svenska Hifibutiken är Svalander som säljer den ny för 5000 kr därefter kommer vanligtvis billiga hembiobutiken med 5695 kr (kampanj på 5195 kr). Båda säljs utan pickup. Lägger du därpå priset för en ny Ortofon OM-5E så hamnar du på 5500-6200 kr, ska du dessutom ha den monterad proffsigt av någon kan du lägga på några hundra. Då tycker jag inte på något sett att 3400 kr för en mycket lätt begagnad spelare med garanti känns mycket, eller att ett prutläge är aktuellt. Har jag fel så visar det sig naturligtvis av att den blir stående.
Vårt mål är inte heller tvunget att vara billiga utan att erbjuda kunder mycket för pengarna. Den som köper en AT-LP1240USB är förmodligen inget proffs på vinylavspelning och kan ha stor glädje av att han kommer erbjudas tips och råd om hur man bäst använder den.
Nog om detta sidospår, ville bara ge min syn på det hela.
MvH Carl
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster