Moderator: Redaktörer
Appel skrev:Kommer inom och lyssnar på favo hornen hos er Calle![]()
Supernöjd me mina 10or!!
PS. Glöm inte frontskydden![]()
Ses!
Fjonkalicious skrev:Man kanske skall ta sig dit, jag är så jädrans sugen på att höra o helga natt...
Ranefjord skrev:Hej (länge sen)!
Var också på plats idag och tittade runt. Det känns som att mässan har blivit mindre. Färre utställare. Inte så farligt mycket folk. Bra ljud då? Mjo, men inte så man blev bortskämd. Martin Logans bjässar lät riktigt, riktigt fint. Jag tyckte även att Naim med Audio Vector hade sina förtjänster. Audio Nord med Audio Research och Sonus Faber lät bra med Rega P8. Inte så övertygad av Wadias digitalteknik dock. Genelecs surrounddemo var fräck, men jag skulle önska musik istället för effekter. Teenage engineering OD11... nja... inte så övertygande ljudmässigt, men fräckt. Och vaaarför, vaaaaaarför spelar man inte på Quads elektrostater när man har släpat dit dem? Istället spelades QLN-stativare... Medelmåttigt, trist och överprissatt. I övrigt väldigt få demare som pratade kablar och tweaks. Jag misstänker att marknaden inte är på topp. Man väljer istället att göra reklam för det väsentliga (stärkare, högtalare och källor). Mässan var värd ett besök, men som sagt. Inget utöver det vanliga (ok, Martin Logan då). Och Ludwig på Audionord är som vanligt bäst vad gäller valet av musik.
Tjohej!
/Jens
ChristianAndersson skrev:Fler än jag som gillade den högt prisade proffs-subben M&K X12?
[ Bild ]
Luften i rummet rörde på sig, och lite av inredningen. Dynamiskt lugnt och rent.
Vad kännetecknar en sådan "lådprincip" blir verkningsgraden lägre/jämnare?
Rumskalibrerat system som i övrigt drevs av ett rack "Klass D-förstärkare".
HenrikTornquist skrev:De mycket stora Martin Logan lät stundtals väldigt bra, men avslöjade direkt att Wimp inte alltid håller som källa. Jennifer Warnes tolkning av Cohens First We Take Manhattan önskades av någon. Jag tyckte det lät konstigt, och killen som önskade bad dem stänga av. Han har vinylen, och jag en cd. Båda tyckte Wimp lät annorlunda/sämre.
ChristianAndersson skrev:Isobarisk fast inte push-pull![]()
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 17 gäster