av Bubben » 2015-10-14 18:09
Nu har jag för en stund sedan kommit hem från en dagsutflykt till Västergötland där jag pratat med vårt enormt trevliga tullombud och försökt förklara att Lerne är ingen produkt, utan någon som har importerat något genom mig. Fortsättningsvis har han inte importerat en komplett högtalare utan bara högtalarelement.
Så fortsatte det genom samtliga detaljer som stod på fakturorna, beställares namn, modell och vad de olika beteckningarna betydde.
Efter ett tag förstod hon mönstret i modellbeteckningarna, och då gick det lättare... Tills det kom något som började på Dipole istället för två bokstäver (TD/IB/PB osv), och då var behovet av förklaring om möjligt ännu större.
Hon var verkligen jättehjälpsam, och det som tog tid var att hon hade normal kunskap om vad en "högtalare" är, och att ingen av oss ville stå som frågetecken om tullverket ställer någon undran.
Men kontentan är i alla fall att jag nu sitter och räknar ihop hur mycket slutnotan blir för var och en, så jag hoppas jag hinner få ihop den under kvällen och få ut PM'en.
Efterssom vi kunde reda ut alla detaljer direkt så ska det inte bli någon fördröjning, och sakerna levereras och blir tillgängliga för oss nu på fredag. Jag vet inte vilken tid ännu, men fraktfirman jobbar fram till 16:00, så det borde bli innan dess i alla fall.
Återkommer med mer info...