Men nu då, vad är det som gäller idag? LTS är ju inte direkt så aktuella i sina rekommendationer. Enligt dem så är det mesta av kvalitet numera ute ur handeln, nästan.

Vad räknas idag som den "bästa"? Rotel 1090 kanske?

Moderator: Redaktörer
Sanny_X skrev:LTS har aldrig sagt att 208 är det bästa steget som tillverkats.
Ragnwald skrev:Hmm... inhandlade precis en Rotel 1090 utan att ens ha lyssnat på den innan.![]()
Det är ju märkvärdigt vad man kan låta sig påverkas av enbart skrivna ord.![]()
Var väldigt nära att köpa en 208 för några år sedan.
Som IÖ menar (tror jag): Ta reda på fakta, sedan kan du gå i svarsmål för din övertygelse.
Ångrar absolut inte köpet, men en av mina tyngre (på Faktiskt kallade) rörhäckar står sig ganska bra, tycker jag i alla fall.
PS. har för närvarande inte så värst tungdrivna högtalare ifs.
guldfisk skrev:Alltså, om det är dålig hållbarhet på 208:an tycker jag inte att det förtjänar det allmänna epitetet "bästa". Röstade på "överreklamerad", trots att jag aldrig lyssnat på det.
Jag tycker att Rotel 1090 är alldeles för dyrt, men det kanske är arvtagaren. 1080?
(Fast hellre vill jag ha rekommendationer på nästan lika bra slutsteg för säg 5 000 kr och 10 000 kr som säljs i handeln.)
guldfisk skrev:Alltså, om det är dålig hållbarhet på 208:an tycker jag inte att det förtjänar det allmänna epitetet "bästa". Röstade på "överreklamerad", trots att jag aldrig lyssnat på det.
Jag tycker att Rotel 1090 är alldeles för dyrt, men det kanske är arvtagaren. 1080?
(Fast hellre vill jag ha rekommendationer på nästan lika bra slutsteg för säg 5 000 kr och 10 000 kr som säljs i handeln.)
BigScreen skrev:Jag har självt ägt en och jag instämmer med lyriskheten - trist med hållbarheten dock.
vad då dålig hållbarhet mina 208or har gått i snart 10år utan problem
BigScreen skrev:Vad jag menar med bäst är: "Klarar att, utan hörbara fel, återge musik vid effektuttag upp till 250W." För mig är bra ljud, ofärgat ljud, men jag vet att vi är få som tycker så...Men ok, vi lägger ned denna tråd (admin - du får gärna stänga), för detta visar bara varför jag alltid undvikit diskussioner om ljud. Det finns alldeles för många olika åsikter om vad som är "bra".
![]()
![]()
Jag lämnar detta ämne med det![]()
CU
Ca 8000 kr för ett gammalt klumpigt, fult och taskigt byggt slutsteg, känns inte som nån vidare investering.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster