Moderator: Redaktörer
Evil_Homer skrev:LCR kommer köras passiva filter till förutom delningen neråt som kommer köras i förstärkaren.
PA-steg är billig effekt för pengarna så ev att det blir ett sådant till IB'n men hade tänkt att prova mitt NAD 218 till basarna till att börja med.
Men jag vill inte sitta låst med fel minidsp om jag behöver byta ut steget till en PA dito.
Vogel skrev:Uschäckta att jag brakar in, vill bara säga att om någon är sugen på en miniDSP (2 in, 4 ut) med mätmick råkar jag ha just detta till salu. Tänkte 900 kr för paketet vid snabb och smidig affär. Finns vid Gullmarsplan i Stockholm men kan skickas på köparens bekostnad.
Mejla vid intresse: henrikavogel@gmail.com.
Hälsningar,
Henrik
Evil_Homer skrev:Vogel skrev:Uschäckta att jag brakar in, vill bara säga att om någon är sugen på en miniDSP (2 in, 4 ut) med mätmick råkar jag ha just detta till salu. Tänkte 900 kr för paketet vid snabb och smidig affär. Finns vid Gullmarsplan i Stockholm men kan skickas på köparens bekostnad.
Mejla vid intresse: henrikavogel@gmail.com.
Hälsningar,
Henrik
Är det den balanserade varianten?
rotel2 skrev:Hej folket!
Vet inte om frågan passar sig i denna del, men gör ett försök ändå.
Är det någon här som har fått programvaran till minidsp att lira med Linux som operativsystem?
Om ja, berätta!!!
AndreasArvidsson skrev:[ Bild ]
genstruktur skrev:Ja så här nuffe:
viewtopic.php?f=3&t=35567&start=2100#p1750281
viewtopic.php?f=16&t=55715&start=60#p1752871
nuffe skrev:AndreasArvidsson skrev:[ Bild ]
Jag tror jag har problem med att min miniDSP ej räcker till, har den oblanserade varianten.
Jag tror den klipper i basen ibland.
Om jag köper en balanserade och kopplar RCA som på bilden, med jumper till "S" som på bilden.
Kommer jag då att ha tillgång till 2V på in och utgång?
I så fall kommer jag att ha lite marginal.
Henrik
nuffe skrev:genstruktur skrev:Ja så här nuffe:
viewtopic.php?f=3&t=35567&start=2100#p1750281
viewtopic.php?f=16&t=55715&start=60#p1752871
Ursäktagick bara tillbaks 3 flikar i tråden, ska gå tillbaks minst 4 filkar nästa gång.
Nu när du nu använt den balanserade versionen ett tag är du nöjd? Gick de från 0,9 till 2V?
Om jag förstår rätt valde du 0,9V in och 2V ut? Varför, var det bara för att ditt försteg ger 1,2V ut?
Många frågor men jag hoppas att de kan vara till nytta för fler läsare också.
Henrik
VirtualBox med nån bortglömd windowslicens?rotel2 skrev:Jo, tack ändå, Tarzan.
Sjukt irriterande att REW fungerar, men att inte Minidsp plug-in är anpassat till Linux. Hade precis satt ihop en fin liten mät-burk till min minibio.
nuffe skrev:Jag kör med NAD 275 till basen och NAD 375 som förförstäkare och slutsteg till topparna.
Henrik
VirtualBox med nån bortglömd windowslicens
boom skrev:nuffe skrev:Jag kör med NAD 275 till basen och NAD 375 som förförstäkare och slutsteg till topparna.
Henrik
Hmm har har kört med minidsp och nad 275 utan något större problem och inte upplevt något av det du skriver .
joakimfors skrev:1,2 V verkar det vara.
nuffe skrev:Har själv läst manualen nu, vad jag ej förstår är att förförstärkar delen kan lämna max 10V ut och
att effekt delen kan bara ta emot 1,2V? Kan nån förklara?
nuffe skrev:Om jag förstår det rätt klara effekt steget att ge 50A ut under 1ms (1 Ohms last)
Då misstänker jag att det krävs mer än 1,2V in, eller 0,9V som jag har nu.
Henrik
nuffe skrev:Tack för uträkningen, Roger.
Men nu har jag 8 Ohms basar, kopplade paralell och serie, Ohm talet ligger väl mellan 6,5-8 på 8 ett ohms element vill jag minnas.
nuffe skrev:Lutar mer åt att elementen slår i botten.....inte bra.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 25 gäster