Eftersom jag har ryggskott och inte kan göra något annat vettigt åkte jag till tippen på Tjörn för att kolla i fyndboden. Där stod ett par gigantiska högtalare, uppskattningsvis ca 100 l. Betydligt större kabinett än Luxor 8071. Har bifogat en bild på dessa. Någon som vet vad det kan vara för något? Hantverket ser inte så illa ut varför jag inte direkt gissar på hemmabygge. Men någon märkning har jag inte hittat så är det hemmabygge var det en duktig snickare en gång i tiden.
Det andra jag fann låg i elektronikbingen och var ett par Dux Hifisound Projekt. Jag gjorde ett försök att tala vänligt med en jobbargubbe på tippen om att få fiska upp dom och ta hem dom. Men det gick givetvis inte enligt logiken Slängt är slängt och kommer aldrig tillbaka. Varför heter det då återvinningscentral om man inte får återanvända det som lämnas in där? Jag kan ge mig fan på att dom där Duxarna än hade några år kvar de kunde skänka glädje. Bifogar en sorglig bild på denna ovärdiga gravplats.
Så om någon som bor i närområdet har vägarna förbi Tjörns återvinningscentral idag och inte har ryggskott kan ni väl försöka fiska upp Duxarna när personalen tittar åt andra hållet. De gigantiska högtalarlådorna står däremot i den så kallade fyndboden och är bara att hämta då någon vänlig själ valde att istället för elektronikbingen ställa in giganterna i "Fyndboden". Dessvärre ställde inte tidigare ägare till Duxarna in dom där utan slängde dom rakt i Slitochslängsamhällets avskrädeshög.
/Anders