Moderator: Redaktörer
Perfector skrev:Kanske borde ha skrivit att topp och botten sitter mellan sidostyckena, inte ovanpå.
Men det har du säkert redan förstått.
Berätta gärna hur det går.
PerStromgren skrev:Varför behöver du bägge elementen? Har du provat att konstruera en låda med bara bredbandaren?
ljungberg_Sthlm skrev:PerStromgren skrev:Varför behöver du bägge elementen? Har du provat att konstruera en låda med bara bredbandaren?
Tänkte mest att bara 1 kanske låter lite tamt.
ljungberg_Sthlm skrev:Den lådan blir rätt stor![]()
Hade planer ifrån början på att köra öppen baffel på bredbandaren och en mindre låda på basen.
Jag hade tänkt låta bas/midbasen gå till 3500 hz, eller är man helt ute och cyklar? Kanske är bättre att dela ännu lägre.
Blir det ännu mer virke över får man väl bygga 3 st lådor
ljungberg_Sthlm skrev:Här kommer på den lilla bredbandaren:
ljungberg_Sthlm skrev:Idag kom bredbandaren, så det blir att prova att bygga en låda endast avsedd för denna samt även en med basreflex för den lilla basen och öppen baffel för bredbandaren.
Perfector skrev:ljungberg_Sthlm skrev:Idag kom bredbandaren, så det blir att prova att bygga en låda endast avsedd för denna samt även en med basreflex för den lilla basen och öppen baffel för bredbandaren.
Annars passar din bredbandare utmärkt i den jag beskrev.
ljungberg_Sthlm skrev:Den lille "fule"
ljungberg_Sthlm skrev:Nu skall bara basport borras samt lådorna limmas, sedan är dom "små" desktophögtalarna klara för test.
ljungberg_Sthlm skrev:Så var dessa klara. Fimpade idéen om öppen baffel då jag inte vart nöjd med ljudet. Så det vart till att montera tillbaks bredbandaren i den slutna lådan och såga av bafflarna![]()
Rätt imponerande att det kan komma ett så pass fint neutralt ljud ur sådana små högtalare.
För drivning vart det en liten kinesisk klass d förstärkare. Nu väntar jag hem en liten smidig DAC för skrivbordet också så man kan köra WIMP HIFI.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster