Moderator: Redaktörer

Objektivisten skrev:Fräckt med pilarna så man inte sätter den åt fel håll.
Objektivisten skrev:Fräckt med pilarna så man inte sätter den åt fel håll.
idea skrev:..deras finaste stereo RCA-kabel där 1m går på >25 kSEK och det dubbla för 3m
Goldfinger skrev:idea skrev:..deras finaste stereo RCA-kabel där 1m går på >25 kSEK och det dubbla för 3m
Fördelen med den kabeln är att man per automatik tar ett stort steg in i high-end världen, vad som finns i resten av kedjan blir då av mindre vikt.
Allt handlar om att börja i rätt ände.
Men det förstår nog de flesta här redan.
hifikg skrev:Tycker min röda är snyggare. Har ingen bild (utan blondin) tyvärr, så du får tänka dig.
Nattlorden skrev:Måste säga att jag är lite besviken på folk. Om saker är ormolja så går de att sänka på bättre sätt än att förlöjliga. Nog kan ni bättre än så?
hifikg skrev:
Kabel-lasse i Falun säger tvärtom, det är viktigt att alla kablar harmonierar, en kabel gör ingen anläggningoch så måste man förstå att det kan ta upp till tre månader (!) innan man förstår hur bra en kabel är. Och rycker man ur kabeln måste man börja om tidräkningen igen. Det gör det hart när omöjligt att blindtesta. Rackarns otur.
"Det är inte bara att koppla in de nya kablarna, lyssna lite, koppla tillbaks de gamla, jämföra & utvärdera. Nej, förutom inspelningen av de nya kablarna, måste de få sitta till sig lite också." Med "lite" avses minst tre dagar.
http://www.lasseshifi.se/index.php?route=journal2/blog/post&journal_blog_post_id=35
Bill50x skrev:hifikg skrev:Tycker min röda är snyggare. Har ingen bild (utan blondin) tyvärr, så du får tänka dig.
Jag ser gärna kabeln med bifogad blondin
/ B
Nattlorden skrev:Måste säga att jag är lite besviken på folk. Om saker är ormolja så går de att sänka på bättre sätt än att förlöjliga. Nog kan ni bättre än så?
PappaBas skrev:hifikg skrev:
Kabel-lasse i Falun säger tvärtom, det är viktigt att alla kablar harmonierar, en kabel gör ingen anläggningoch så måste man förstå att det kan ta upp till tre månader (!) innan man förstår hur bra en kabel är. Och rycker man ur kabeln måste man börja om tidräkningen igen. Det gör det hart när omöjligt att blindtesta. Rackarns otur.
"Det är inte bara att koppla in de nya kablarna, lyssna lite, koppla tillbaks de gamla, jämföra & utvärdera. Nej, förutom inspelningen av de nya kablarna, måste de få sitta till sig lite också." Med "lite" avses minst tre dagar.
http://www.lasseshifi.se/index.php?route=journal2/blog/post&journal_blog_post_id=35
spännande läsning...
För mig är det där på gränsen till lujendrejeri.... audiofilt kvacksalveri
arkman skrev:Ja, nog ligger handlarens påståenden långt utanför det vetenskapliga, men jag blir samtidigt lite fascinerad av frågan om vad det är som driver handlare och vissa hifi-intresserade att argumentera för kablar på det här sättet. När det gäller handlare så tänker jag mej att marginalen på kablar är hög, låga transportkostnader och tar lite plats i lagret, men när jag träffar på handlare som har den här inställningen till kablar så kan jag inte riktigt se att det är lönsamhetsintresset som driver dem. När det gäller vanliga hifi-intresserade så kan det knappast handla om lönsamhet eftersom dom vanligtvis inte tjänar några pengar på ev. kablar som andra köper. Jag kan inte minnas att det fanns ett sådant här intresse av kablar på 70-80 talet. När startade den här kabelhysterin och vad var det som gjorde att den startade? Någon som har en förklaring?
hifikg skrev:Vad hittar man på då? Någon spray som förbättrar signalernas framkomlighet i rummet?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster