Moderator: Redaktörer
genstruktur skrev:Nuffe: Kan du inte spela så högt som du brukar och kolla i mindsp-interfacet om det slår över på in/ut-gångarna, eller är nära 0, när du spelar? Om du är det kanske det är värt att prova en balanserad variant av minidsp, om det nu inte är basarna som bottnar förstås.
AndreasArvidsson skrev:Mellan DSP och slutsteg. Om man väljer att bygga in detta i någon av apparatlådorna spelar mindre roll.
nuffe skrev:Jaaaaaa....... jag har en fantastisk fruVi pratade om att jag vill köpa en ny stereo pryl, MiniDSP.
Då frågar hon vad den kostar då, jag svarar den jag vill ha kostar 500$ men den jag behöver 125$.
Då hör jag "du ska väl ha en julklapp så beställ den du verkligen vill ha"![]()
Hon påstår att hon valt mig med omsorg, jag undar om det inte är tvärtom....
Henrik
Emrik skrev:fråga, när man köper en minidsp frågar den om jag vill ha en volume pot. kan jag konfigurera den så att den bara ändrar ett visst område? likt bcX? hittar inga bra svar på internet. någon här som har den?
nuffe skrev:Om det klarar det 1 Ohm, kanske, jag kör med NAD 275 till basarna.
Har 12 st basar så jag tror det blir mindre än 1 Ohm.
De större miniDsp, 4+10 HD och 10*10 HD, har volym pot. hur det är med de övriga vet jag ej.
Henrik
Tarzan skrev:
nuffe skrev:Jag har redan nu problem med att förstärkaren blir varm. Så varm att jag knappt kan lägga handen på den,
tror det är ca 60 grader ovansidan. Kanske ska kolla bias först, 375an som jag också har blir inte så varm.
Men ska definitivt fundera mer på ditt förslag.
Henrik
Blir nog en miniDSP 4*10 ändå.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 232 gäster