Moderator: Redaktörer
FBK skrev:shifts skrev:FBK skrev:Och det är just sådant som får folk att inte vilja vara här och dela med sig av erfarenheter. Jag tycker det är urdåligt beteende att bara tänka tanken att nu ska jag förlöjliga den här personens upplevelser så mycket jag kan och det säger en hel del om dem som gör det.
Well, jag skulle inte bokstavligt kasta mig över någon stackare och håna denna offentligt. Så väl tror jag nog du känner mig och vet att så går det inte till. Tycker helt enkelt bara det är löjeväckande.
Förtydligande: Det löjeväckande är alltså när man slår från sig att det man upplevde kan ha varit inbillat.
Vad tänker du om de tre sista meningarna? Det är roligare att diskutera.
Finns inte mycket att diskutera, du är låst i din tanke som jag ser det när du skrev som du gjorde och får kalla det för löjeväckande eller ej. Man ser en del saker som är löjeväckande ifrån medlemmar som andra mer sansade medlemmar borde reagera över, men när man blivit en i gänget här så är det liksom fritt fram att ösa galla och allmänt raljera över ditt och datt och det borde du se. Jag har väl sagt detta 999 gånger tidigare så det är ganska tröstlöst numera, men man lever på hoppet att det ska finnas lite vett i skallen på folk oavsett vilken religion de följer.
shifts skrev:Kanske var det det han menade, får se vad han svarar. Tycker väldigt lite av det jag skrivit handlar om vetenskaplig metodik, snarare mer om hur man väljer att se världen omkring sig.
AndersP skrev:Som jag ser det är diskussionen med FBK en fråga om semantik. Mysig - Naturlig i motsats till Transparent eller tom att uttrycket transparent betyder olika saker för olika lyssnare och att "transparentmaffian" lagt beslag på uttrycket och uppfattas som konservativa.
Min anläggning består till dels av aktivt drivna huvudhögtalare. Diskantförstärkarna är normalt Sentec PA-9, men ibland känner jag för lite "domesticering" i form av min 300b SET. Jag lägger ingen värdering i vad som är bäst utan tänker lite som Nelson: "It's entertainment"
Mina apparater är sällan sånna som jag helst vill ha. Är dom för dyra får det vara. Seglar det upp saker som jag bedömer blir en förbättring till en rimlig peng slår jag däremot till. Jag byter i övrigt apparater när dom går sönder vilket dom i princip aldrig gör. På så sätt blir mina apparatbyten stegvis riktade mot en bättre musikupplevelse. Jag har ingen ångest över att musiken skulle kunna låta lite renare eller mysigare bara för att mina apparater inte är optimala eller att rummet inte är perfekt. Jag har ganska ok kunskap om vad som kan förbättras, men lyssnar hellre på musik och har det bra än att mecka skiten ur mig.
hifikg skrev:AndersP skrev:Jag har ganska ok kunskap om vad som kan förbättras, men lyssnar hellre på musik och har det bra än att mecka skiten ur mig.
Låter klart vettigt
FBK skrev:Nej, faktiskt bra med rotfruktsgratäng och kassler + lite vin. (titta i vin tråden, rekommenderar det) Hade jag varit på annat humör så hade jag stängt ner Faktiskt fönstret en längre tid. Men jag hoppas att en del i alla fall slutar med sitt raljerande över saker och ting så att man kan ta upp bra grejer även här utan att få en skottkärra med skit över sig. Framtiden får avgöra ödet.
ante_77 skrev:PickePock skrev:Angående s eller inte så visst hör man skillnad (tycker jag) i ett skitbra rum. Jag resonerar som så att jag aldrig kommer få det där perfekta rummet så för mig köper jag hellre mer musik. Sedan skall man ju aldrig bortse från kännsla att ha. Det är ju som alla dåliga biljämförelse. En del har en V10 och så finns det sådana som jag som kör en disel på hela 2 liter![]()
![]()
Den dagen man har perfekt rum, perfekta elektroniken och den perfekta högtalaren, då behöver man bara vänta på den perfekta musiken.
IngOehman skrev:Jag tycker det finns mycket bra musik, men ser alltid fram även emot framtidens musik.
Jag skulle inte tycka om att tro eller anse att det som behövs redan finns.
Vh, iö
hifikg skrev:IngOehman skrev:Jag tycker det finns mycket bra musik, men ser alltid fram även emot framtidens musik.
Vh, iö
Fast även om det slutades producera ny musik imorgon så skulle du ändå aldrig hinna lyssna på allt som gjorts och massor av det du aldrig kommer att hinna höra på är superduperjättebra. Attans va?
Tarzan skrev:hifikg skrev:IngOehman skrev:Jag tycker det finns mycket bra musik, men ser alltid fram även emot framtidens musik.
Vh, iö
Fast även om det slutades producera ny musik imorgon så skulle du ändå aldrig hinna lyssna på allt som gjorts och massor av det du aldrig kommer att hinna höra på är superduperjättebra. Attans va?
Nej fy, det var ju nästan boris-klass på hur elakt det där var.
AndersP skrev:Som jag ser det är diskussionen med FBK en fråga om semantik. Mysig - Naturlig i motsats till Transparent eller tom att uttrycket transparent betyder olika saker för olika lyssnare och att "transparentmaffian" lagt beslag på uttrycket och uppfattas som konservativa.
sprudel skrev:Det finns de som hävdar att all musik redan är gjord, och det som görs bara är variationer av desamma. Men så kanske det är med det mesta.
darkg skrev:sprudel skrev:Det finns de som hävdar att all musik redan är gjord, och det som görs bara är variationer av desamma. Men så kanske det är med det mesta.
Man kan ju i viss utsträckning jämföra med litteratur och bildkonst. Samma gamla bokstäver och ord, i stort sett samma meningar, temata. Samma färger. Men nytt blir det på nåt vis. Ju.
hifikg skrev:Livet e inte bara hårt. Det är kort också.
Svante skrev:hifikg skrev:Livet e inte bara hårt. Det är kort också.
...och en fest.
Nattlorden skrev:Svante skrev:hifikg skrev:Livet e inte bara hårt. Det är kort också.
...och en fest.
Fyllan värmer bäst?
AndreasArvidsson skrev:Nattlorden skrev:Svante skrev:
...och en fest.
Fyllan värmer bäst?
Iaf tills bängen kommer och trålar.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] och 17 gäster