Detta fick mig såklart att tro att bias för en av kanalerna hade driftat efter cirka 20 år...
Laddade ner Service manulen och såg att bias skulle justeras till 5mv på samtliga kanaler.
Efter mätning så visade ena kanalen (som även såklart var den varma) att den hade 48mv på bias.
Justerade ner denna och steget blev kallt.
Men då jag ändå hade steget öppnat så började jag granska allt. Först blåstes allt gammalt damm bort och då såg jag en svullen kondensator på det steget som blev varmt...

Hmm nog måste detta vara anledningen till den driftande bias inställningen?
Fortsatte att granska resten av steget och ser då att i princip ALLA elektrolyter hade läckt...

Så det blev till att titta i Service manualen och se hur många elektrolyter det fanns samt vilka värden som skulle beställas. Efter en färdigställd lista så kollades först Elfa. Dessa hade inte alla värden och dessutom snuskigt dyrt när det gällde de stora glättnings kondingarna 4x15000 samt 2x10000uf 63v, ( ja även dessa läckte..)

Slutade med en beställning från Mouser.se
Alla kondingar utom de sex stora till nätdelen blev Nichicon samt Panasonic Audiograde. Tänkte först byta till annat än Elektrolyt men orkade inte då det så ofta blir en massa meck med storlekarna, satsade istället på kvalitets elektrolyter.
Så här många sitter det i ett Rotel steg...

Och några timmar senare...

Nu är det klart!

Nyrenoverat och justerat. Hoppas bara att det låter bra senare ikväll när det skall lyssnas.