Moderator: Redaktörer
peh skrev:Den gamla Repair FAQ:n har några tips kring det här problemet:
http://www.repairfaq.org/REPAIR/F_cdfaq5.html#CDFAQ_010
Mitt eget tips lyder som följer:
En sån här + Det här + En sån här + Tiden du istället skulle blåst på att försöka reparera spelaren = Lycksalighet!
Perfector skrev:skaffa schema och trimma om den då.
Vallejos skrev:Perfector skrev:skaffa schema och trimma om den då.
Du menar att ställa in servon?
Perfector skrev:Vallejos skrev:Perfector skrev:skaffa schema och trimma om den då.
Jepp, jag har trimmat in min som bara ville spela fabriksskivor och nu spelar den vad som helst.
hifikg skrev:
Är det svårt?
hifikg skrev:Perfector skrev:Vallejos skrev:
Jepp, jag har trimmat in min som bara ville spela fabriksskivor och nu spelar den vad som helst.
Är det svårt?
Almen skrev:Jamen släng den, då!Varför vill du så nödvändigt behålla den?
Vinylcalle skrev:Det här är tyvärr inget roligt eller enkelt problem. I den bästa av världar byter man bara lasern men risken att du får en ännu sämre kinakopia är överhängande. Att trimma in den går oftast inte på modernare spelare (ska jag bara dra till med en gissning från 1995 och framåt).
En kompetent tekniker kan möjligen komma till rätta med det hela.
Nu har väl CEC spelaren du länkar en laser till även en drivrem vilken skulle kunna ställa till det om den inte är okej. Bara en tanke och fundering.
MvH Carl
Vallejos skrev:Almen skrev:Jamen släng den, då!Varför vill du så nödvändigt behålla den?
Vad menar du?!
Almen skrev:Vallejos skrev:Almen skrev:Jamen släng den, då!Varför vill du så nödvändigt behålla den?
Vad menar du?!
Varför vill du behålla en trasig gammal CD-spelare?
Vallejos skrev:Almen skrev:Vallejos skrev:Vad menar du?!
Varför vill du behålla en trasig gammal CD-spelare?
1. Du vet inte omfattningen av problemet. Spelar den utan problem åtta av tio skivor eller bara två av tio? Kan jag i värsta fall leva med problemet som det är? Jag visar vilja att lösa problemet. Ändå rekommenderar du mig att slänga spelaren!?
2. Du har ingen aning om hur mycket pengar jag gett för spelaren och om det i relation till detta kan vara värt att ta kostnaden för reparation.
3. Ditt uttalande tyder på att du inte vet om det är en kvalitetsspelare eller en billig spelare.
Försöker du göra dig lustig eller ger du helt enkelt ett dåligt/ogenomtänkt (värsta sortens) råd?!
ekkove skrev:Får du inte ordning på den kan du ju ha den om du letar efter din klocka.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 21 gäster