Moderator: Redaktörer
shifts skrev:Koppling till hifi finns var?
JM skrev:shifts skrev:Koppling till hifi finns var?
Som jag uppfattar det finns det en stark koppling mellan kön och Hifi.
JM
JM skrev:shifts skrev:Koppling till hifi finns var?
Som jag uppfattar det finns det en stark koppling mellan genus och Hifi.
JM
UrSv skrev:Fast det om något är väl "lite speciellt"...
paa skrev:JM skrev:shifts skrev:Koppling till hifi finns var?
Som jag uppfattar det finns det en stark koppling mellan genus och Hifi.
JM
Du menar att bara kvinnor är speciella?
FBK skrev:Varje människa är speciell - utom de på faktiskt.se där alla älskar Ino,Nad 208, Denon 2105 och Pioneer DV688
Zzombie skrev:FBK skrev:Varje människa är speciell - utom de på faktiskt.se där alla älskar Ino,Nad 208, Denon 2105 och Pioneer DV688
Du glömde den där Roteln...1090 eller vad den heter
FBK skrev:Varje människa är speciell - utom de på faktiskt.se där alla älskar Ino,Nad 208, Denon 2105 och Pioneer DV688
JM skrev:paa skrev:JM skrev:Som jag uppfattar det finns det en stark koppling mellan genus och Hifi.
JM
Du menar att bara kvinnor är speciella?
Nää - i artikeln finns hänvisning flera olika publikationer. Bla går det inte på MR-bilder skilja män från kvinnor map bla anatomi. Samtidigt är vi alla unika map sjukdomar o svar på behandling.
Om vi nu är så lika o samtidigt unika hur kommer det sig att faktiskt.se ffa attraherar män?
JM
paa skrev:
Men, inget är väl mer manligt än hifi?
Internetforum för t.o.m bil- och mc-intresserade har säkert en betydligt större andel kvinnor än t.ex Faktiskt eller HiFiForum.
JM skrev:Om vi nu är så lika o samtidigt unika hur kommer det sig att faktiskt.se ffa attraherar män?
PerStromgren skrev:JM skrev:Om vi nu är så lika o samtidigt unika hur kommer det sig att faktiskt.se ffa attraherar män?
Det är nog bara en kulturell skillnad. Eller tradition, om du vill.
Skillnader av den typen (teknikintresse) tror jag kommer att försvinna, medan nya kommer till.
sportbilsentusiasten skrev:PerStromgren skrev:Det är nog bara en kulturell skillnad. Eller tradition, om du vill.
Skillnader av den typen (teknikintresse) tror jag kommer att försvinna, medan nya kommer till.
Jag tror inte mäns o kvinnors olika intressen i första hand handlar om kulturella skillnader (eller tradition)
hifikg skrev:FBK skrev:Varje människa är speciell - utom de på faktiskt.se där alla älskar Ino,Nad 208, Denon 2105 och Pioneer DV688
Jag har bara ett rätt av de fyra, så jag kanske är lite unik då? Och inte älskar jag min 208:a precis, skulle gärna ha ett kralligt Krell, men de låter inte bättre, så varför? Hade bara Lasse Bengtsson sålt sitt Krell till mig så hade jag nog aldrig bytt ut det och suttit lika nöjd. Fast då hade jag kanske aldrig hittat Faktiskt. Det var när jag funderade på att baxa 208:an till återbruket och googlade lite som jag hamnade här.
FBK skrev:hifikg skrev:FBK skrev:Varje människa är speciell - utom de på faktiskt.se där alla älskar Ino,Nad 208, Denon 2105 och Pioneer DV688
Jag har bara ett rätt av de fyra, så jag kanske är lite unik då? Och inte älskar jag min 208:a precis, skulle gärna ha ett kralligt Krell, men de låter inte bättre, så varför? Hade bara Lasse Bengtsson sålt sitt Krell till mig så hade jag nog aldrig bytt ut det och suttit lika nöjd. Fast då hade jag kanske aldrig hittat Faktiskt. Det var när jag funderade på att baxa 208:an till återbruket och googlade lite som jag hamnade här.
Nog är du unik, *skulle gärna ha ett kralligt Krell, men de låter inte bättre så varför?* Ähhh, du skulle gärna ha ett Krell för att sedan konstatera att det inte är några skillnader. Hur vet du det om du inte testat och jämfört? Att du inte hör skillnader på kablar visst jag, men att det även inkluderar slutsteg som du inte jämfört var ju nytt. Varför inte testa på riktigt ? Finns ju ibland fina gamla Krellar till salu.
IngOehman skrev:Precis, genusforskning och eventuella resultat från sådan, är bara problematisk om:
1. Folk inte kan skilja mellan statistisk och individuell sanning.
2. Folk inte kan låta bli att värdera de egenskaper de finner skiljer statistiskt.
3. Folk som genusforskar gör det för att visa att det är på ett sätt som de vill visa att det är (t ex på grund av att deinser problemen enligt 1 och 2 finns, eller att forskaren kan rent av själv vara en av dem som är problemet) istället för att de är nyfikna på hur det är.
Vh, iö
sportbilsentusiasten skrev:Hur kom vi in på genusforskning, PK och att ställa grupper mot varandra?
Det är väl att dra diskussionen till en ytterlighet.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster