Moderator: Redaktörer
shifts skrev:När det gäller en reciever så är det faktiskt så att det är billigast möjliga man ska gå på. De har bäst ljud nämligen. Mest separation mellan allt. Längst kontrast, tjockast 3D.
Nattlorden skrev:Varför bara ett möjligt val, jag har mer än en i drift...
shifts skrev:När det gäller en reciever så är det faktiskt så att det är billigast möjliga man ska gå på. De har bäst ljud nämligen. Mest separation mellan allt. Längst kontrast, tjockast 3D.
shifts skrev:Var tusan är det skon klämmer egentligen? Kan du inte ta och börja bidra på ett positivt sätt igen?
Helmut skrev:Har ingen. Köper bara DVD och Blueray spelare med 5.1 och 7.1 utgångar rakt in i mina slutsteg. Allt iväntan på att ett hembioförsteg med minsta möjliga antal kretsar i signalvägarna dyker upp och det skall vara något som står helt i klass med en högklassig tvåkanalare.
Var hittar jag dessa pärlor?
lennartj skrev:Helmut skrev:Har ingen. Köper bara DVD och Blueray spelare med 5.1 och 7.1 utgångar rakt in i mina slutsteg. Allt iväntan på att ett hembioförsteg med minsta möjliga antal kretsar i signalvägarna dyker upp och det skall vara något som står helt i klass med en högklassig tvåkanalare.
Håller med dig.
Jag spelar fortfarande multikanal med ett rörmonoslutsteg direkt anslutet till repektive analogutgång på min Oppo BDP-95.
Billigast för mig, med den hårdvara jag ändå råkar ha stående, och troligen inte helt enkelt att överträffa kvalitetsmässigt?
KarlXII skrev:Den puristiska och simplistiska ansatsen är lovvärd, men när det gäller just hembio och flerkanalsljud är det bara att släppa taget, tycker jag.
Med tanke på alla kanaler som tillsammans ska skapa ett habilt filmljud över ett antal sittplatser via en enda digitalström via diverse dekodrar, så är det bara att relaxa och lyssna på vad som känns bäst.
Själv kör jag Onkyo. De skapar en fantastisk soundstage på filmer. Jag antar att det beror på deras implementation av Dolby- och DTS-dekodrarna, men bryr mig inte egentligen.
lennartj skrev:Helmut skrev:Har ingen. Köper bara DVD och Blueray spelare med 5.1 och 7.1 utgångar rakt in i mina slutsteg. Allt iväntan på att ett hembioförsteg med minsta möjliga antal kretsar i signalvägarna dyker upp och det skall vara något som står helt i klass med en högklassig tvåkanalare.
Håller med dig.
Jag spelar fortfarande multikanal med ett rörmonoslutsteg direkt anslutet direkt anslutet till repektive analogutgång på min Oppo BDP-95.
Billigast för mig, med den hårdvara jag ändå råkar ha stående, och troligen inte helt enkelt att överträffa kvalitetsmässigt?
MichaelG skrev:Jag har en Yamaha RX-A3030 som såldes ut för mindre än halva nypriset för någon månad sedan. Den saknar Atmos, men har 7.2 + 4 "höjd"- kanaler. Nackdelen är att autoinställningarna suger. Fördelarna är dels att det är ganska enkelt att göra manuella inställningar som blir som jag vill ha det. Dessutom har den en användbar EQ där jag helt lyckas eliminera en irriterande resonans vid c:a 30 Hz. Dessutom låter den (till skillnad från den snäppet enklare Denon och tidigare Onkyo jag haft) alldeles utmärkt även när delningsfilter och EQ är inkopplade. Här är Yamahan helt suverän. Den låter (åtmistone) lika bra i denna konfiguration som min Denon gjorde i Pure Direct-läget.
Ronnie skrev:Har den fläktar som startar vid relativt beskedliga effektuttag, som på min V2600?
FBK skrev:Vill man förlora pengar snabbt så är Hembioreceivrar ett säkert kort då det kommer upp nya format så är de gamla modellerna utan dessa knappt värda något på beg.
Men jag tror att det kommer bli lite mindre nya saker som det ganska ofta har kommit under många år nu, när tillverkarna ser minskad försäljning när de hitta på nya saker och folk inte köper så dras det kanske i handbromsen en aning. Ska kanske skriva lite om en produkt i morgon som verkar vara lite extra intressant ur flera vinklar.
Ronnie skrev:MichaelG skrev:Jag har en Yamaha RX-A3030 som såldes ut för mindre än halva nypriset för någon månad sedan. Den saknar Atmos, men har 7.2 + 4 "höjd"- kanaler. Nackdelen är att autoinställningarna suger. Fördelarna är dels att det är ganska enkelt att göra manuella inställningar som blir som jag vill ha det. Dessutom har den en användbar EQ där jag helt lyckas eliminera en irriterande resonans vid c:a 30 Hz. Dessutom låter den (till skillnad från den snäppet enklare Denon och tidigare Onkyo jag haft) alldeles utmärkt även när delningsfilter och EQ är inkopplade. Här är Yamahan helt suverän. Den låter (åtmistone) lika bra i denna konfiguration som min Denon gjorde i Pure Direct-läget.
Låter trevligt. Har den fläktar som startar vid relativt beskedliga effektuttag, som på min V2600?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster