IngOehman skrev:FBK skrev:IngOehman skrev:Avslutningsvis vill jag applådera Janssons inlägg. Det var väldigt bra och "öppet", möjligen med reservation för att hans spekulationer om att den apparat han gillar mest färgar. Jag säger inte att det inte är troligt att det är så, men jag ser inte i hans beskrivningar, något som entydigt visar att det är så. Det finns också en gråzon när det gäller apparater som innehåller en DA-process, på så vis att insignal och utsignal är i olika domäner och man kan därför bara definiera vad den gör sett ur ett F/E-perspektiv, tillsammans med en ADC. Förvisso kan man betrakta tekniska data på ett objektivt sätt och rimliggöra vilken apparat som talar mest sanning, men ju bättre apparaterna är betraktade från den synvinkeln, desto svårare är det att utnämna "bästa apparaten". Som tur är konvergerar upplevelserna och data, och man kan se att alla de apparaterna som är så bra att de är svårskilda, även presterar tekniskt snarligt och mycket bra.
Avslutningsvis vill jag applådera Janssons inlägg. Det var väldigt bra och "öppet".
Bra för det var ett bra inlägg, så varför kommer då resten som ett brev på posten med reservation för hans spekulationer om att den apparat han gillar mest färgar osv osv osv. Det är ju en katastrof, den är ju inte godkänd av MIG... istället för att konstatera att karl är nöjd och en nöjd karl i favvosoffan med musik är trevligt. Och det är viktigast av allt inom denna hobby.
Nu får ni leka vidare i tråden då jag har sagt tillräckligt och TYCKT mycket enligt en del. Sov Gott
Du behöver nog läsa mitt inlägg en gång till.
Ditt "Det är ju en katastrof, den är ju inte godkänd av MIG..." mejkar inte sens.
Jag vet inte vad du tyckte att det stod. Det var Jansson som skrev att den apparat han gillade bäst färgar, och det jag skrev var att jag vill reservera mig för den slutsatsen. Det kan ju vara så att den han gillar bäst som färgar minst. Med det sagt tror jag han har rätt, men jag ser inte att han i det inlägg han skrev visat att det är så. Han visar dock insikt på så vis att det är tydligt att han förstår att man kan gilla det som färgar mest, bäst. För så är det ju.
Vh, iö
Jag tror att den apparat jag föredrog, och fortfarande använder, vid det tillfället faktiskt färgar mer än exempelvis en 668a.
Den färgningen jag antar att den har, kompenserade nog mer framgångsrikt än 668an för de brister i akustiken som rådde då.
Men om den faktiskt färgar vet jag inte.
Det kan faktiskt också vara så att den är än mer korrekt än 668an.
Om det nu är färgningar som just den apparaten har, och som jag gillar; är det ju inte säkert att jag gillar en mer neutral/transparent återgivare. Det återstår att se.
Kanske, kanske inte.
Detta kan appliceras på TS frågeställning.
Jag har redan varit inne på det.
Vad som står utom tvivel är att den (CDS2) på inget sätt är behäftad med färgningar som i detta nu besvärar vid lyssning i det nya rummet.
Helt det motsatta. Det låter utmärkt bra.
Detta kan eventuellt också appliceras på TS frågeställning.
Så därför om TS är övertygad om att 668 har alla de återgivningskvaliteter som han efterfrågar är väl vägen relativt enkel?
-Lägg upp kriterier för urvalsprocess.
I CAN´T THINK.... ..... OF ANYTHING BOW LP2