Klart att man bara kan lägga dom på varandra, men det känns inte lika lyxigt

Lägga två två spår längs hela långsidan där skenan kan placeras, á 11-12mm bred kanske?
Kanske bara blir onödigt?
Moderator: Redaktörer
Evil_Homer skrev:Kurtan, du ville ha Valchromat du med va?
LarsR skrev:Jag gör en lista snabbt nu på vilka som kan tänkas behöva få sin bänktransporterad till Stockholm,
LarsR (3st)
MagnusÖstberg (1st)
matssvensson (1st)
Övriga???????
Vore nice om det gick att ordna en samtransport!
Evil_Homer skrev:Det var just för att förvara skenorna jag hade tänkt mig isf, bara så att dom står på plats och inte välter då man kör igång och jobbar med bänken.
Klart att man bara kan lägga dom på varandra, men det känns inte lika lyxigt![]()
Lägga två två spår längs hela långsidan där skenan kan placeras, á 11-12mm bred kanske?
Kanske bara blir onödigt?
bakerman22 skrev:Jag har ju en sån där såg. Har dock aldrig använt den..
Men den dagen jag ska det kan ju en sån där bänk vara bra att ha.![]()
Sätt upp mig på ett set också då.
Jag tycker att Evil_Homer hellre förtjänar en slant för sin insats med hanteringen av gruppköpet, ritningen var ju avsedd för att jag skulle skaffa en sådan, och det får jag ju nu till bättre pris än jag skulle fått annars.Evil_Homer skrev:18st set beställda![]()
Att det var sånt här behov av en portabel arbetsbänk hade jag inte ens drömt om!
När tycker ni att vi skall stänga för beställningar och inkassera pengar så ordern kan läggas till snickeriet?
Tycker gott att vi kan lägga en femtiolapp var till Paa's ex IOM att han har gjort filen så att detta projekt blev möjligt.
Evil_Homer skrev:bakerman22 skrev:Jag har ju en sån där såg. Har dock aldrig använt den..
Men den dagen jag ska det kan ju en sån där bänk vara bra att ha.![]()
Sätt upp mig på ett set också då.
Laminerad plywood eller avvaktar du tills vi fått svar av Mattias?
paa skrev:När det gäller materialet så kan jag tänka mig MDF/HDF i god kvalitet i stället för valchromat, men vill inte ha någon plywood, eller något laminat på ytan.
paa skrev:MattiasBGD skrev:Lite tråkigt breddmått på den stora skivan 2st på bredd blir 8mm bredare än standardbredden 1220mm så på en 2440x1220 skiva får man ut endast ett bord och tre underbord.
Den stora har yttermått på 1390x814 mm, och två st i bredd är alltså inte i närheten av 1220 mm.
Måttskissen i jpg-format blev lite otydlig i hastigheten på väg till dagislucia mm, men jag ska försöka lägga upp en tydligare bild lite senare i kväll.
bomellberg skrev:För min del är det inte så viktigt med det där underbordet. Formatet på stora skivan KAN ju vara viktigt om någon redan har ett stativ för dessa mått.
Annars hade ett bord på ca 1220 x 813 fungerat lika bra för min del. Då kan man klämma in tre stora bord på en 2440 x 1220 skiva.
Användare som besöker denna kategori: doppler och 10 gäster