Moderator: Redaktörer
AndreasArvidsson skrev:Ja vinyl är överlägset för att sitta i soffan och läsa omslagen, som konst på väggen eller som samlingsobjekt. Jag skulle dock inte spela spela dem
Emanuelgbg skrev: Visst Coop Forum/ ICA Maxi el Mediamarkt har väl lite topplistan och kramgoalåtarspecialbox att erbjuda men det är rätt skralt.
shifts skrev:Internet bjuder på all information om musiksläppet man kan vilja komma åt. Det är ju bara att söka lite medan man lyssnar och läsa tills man storknar.
Bobbis skrev:Här i Hudiksvall så har via Boa video , har lite allt möjligt Gällande Musik (vinyl,cd en gång) och en hel del annat som film (väldigt mycket vhs) och tv-spel även retro
Man kan hitta lite allt möjligt
Inne på 5'an finns nog inga CD, men Bengan har en filial på övre våningen i Lagerhaus på Östra Hamngatan, ett kvarter från NK . De har ganska mycket vinyl, men även CD fast sortimentet är förstås större vid Stigbergstorget.nuffe skrev:Samtidigt var sonen inne i Gbg centrum så jag kontakade honom också. Han ringde tillbaks en bra stund senare,
helt upprörd, "det finns inga affärer med CD". Imorgon blir det en tur till Bengan på Stigbergs torget hoppas de
finns kvar.
Har nät-musiken helt tagit död på fysikt medium? En del av oss vill ju inte bara spela utan även äga och hålla i
skivorna. Hur ser det ut i övriga landet?
Skivbolagen gör ju ungerfär samma vinster nu som på gammla goda tiden så helt fel kan det inte vara, enl säker källa.
Henrik
Säljer de inspelade kassettband också?
Bobbis skrev:Säljer de inspelade kassettband också?
Rätt säker på det men mera osäker på hur sortimentet ser ut då det är inget jag brukar kika påmen ska kolla nästa gång jag är dit
hifikg skrev:Bobbis skrev:Säljer de inspelade kassettband också?
Rätt säker på det men mera osäker på hur sortimentet ser ut då det är inget jag brukar kika påmen ska kolla nästa gång jag är dit
Skojade bara, ett infall när jag såg att de fortfarande kränger VHS, minns kassetterna man köpte på macken o petade in i bilstereon för hundratolv år sedan *s*
lennartj skrev:Inne på 5'an finns nog inga CD, men Bengan har en filial på övre våningen i Lagerhaus på Östra Hamngatan, ett kvarter från NK . De har ganska mycket vinyl, men även CD fast sortimentet är förstås större vid Stigbergstorget.
shifts skrev:Internet bjuder på all information om musiksläppet man kan vilja komma åt. Det är ju bara att söka lite medan man lyssnar och läsa tills man storknar.
nuffe skrev:Tack för den kängan Boris den sved.![]()
Nej du har helt rätt jag köper för lite CD. Men varje gång jag köpt en CD de senaste (10) åren har jag blivit så frutkansvärt
besviken då skivan spelats första gången, ljudet är helt sönder-mosat. Så envisas bolagen med att ge ut sånt skräp så ska det
ej gynnas.
Senaste gången, förutom igår, så köpte jag en skiva av Nils Landgren direkt efter hans konsert. Den var helt olyssningsbar.
Började lyssna på den på kvällen direkt efter konserten. Jag blev rent ut tvärarg, borde åkt tillbaks till Nisse med den och
frågat vad han sysslar med.
Känns som ren stöld.
Henrik
nuffe skrev:Senaste gången, förutom igår, så köpte jag en skiva av Nils Landgren direkt efter hans konsert. Den var helt olyssningsbar.
Började lyssna på den på kvällen direkt efter konserten. Jag blev rent ut tvärarg, borde åkt tillbaks till Nisse med den och
Känns som ren stöld.
Henrik
RogerGustavsson skrev:nuffe skrev:Senaste gången, förutom igår, så köpte jag en skiva av Nils Landgren direkt efter hans konsert. Den var helt olyssningsbar.
Känns som ren stöld.
Henrik
Känner igen det där! Det bolag som Landgren tillhör, tyska ACT, har många intressanta artister men ljudet är ofta totalt odynamiskt. Undantag finns men varför gör de på detta vis? Har några liveupptagningar från tysk TV med Landgren och där är ljudet trevligare.
Svante skrev:Hur ska man ställa sig till att strömmat musiklyssnande i mindre grad (?) kopplar bilder och texter till lyssnandet än när man har en fysisk skiva framför sig? Själv tycker jag att upplevelsen blir fattigare, man får inga förklaringar till musiken och foton och texter är ju en del av upplevelsen. Men man skulle också kunna säga att musiken behöver stå på egna ben på ett annat sätt. Musiken i sig behöver bli tydligare för att nå fram.
Betyder det att den trivaliseras? Eller kanske att den förbättras?
Å tredje sidan finns bandinfo och låtinfo på ett musklicks avstånd numera.
Svante skrev:Hur ska man ställa sig till att strömmat musiklyssnande i mindre grad (?) kopplar bilder och texter till lyssnandet än när man har en fysisk skiva framför sig? Själv tycker jag att upplevelsen blir fattigare, man får inga förklaringar till musiken och foton och texter är ju en del av upplevelsen. Men man skulle också kunna säga att musiken behöver stå på egna ben på ett annat sätt. Musiken i sig behöver bli tydligare för att nå fram.
Betyder det att den trivaliseras? Eller kanske att den förbättras?
Å tredje sidan finns bandinfo och låtinfo på ett musklicks avstånd numera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster