Kostnaden får avse hela systemet, dvs högtalare, förstärkning, kablage, signalkälla etc och nypris. Köpte du begagnat får du uppskatta vad du tror det kostade nytt.
Moderator: Redaktörer
RogerGustavsson skrev:Vi som hållit på länge med audio har kanske svårt att räkna ihop det hela. Menar du den nuvarande riggen, den som främst används?
nuffe skrev:Allt utom delningsfilter och mellanregister är begangnat.
Valde 20-50kkr, tror det stämmer både för ny och beg. priser.
Priset på prylarna är ingen kavlitets faktor.
Henrik
DVD-ai skrev:Nu skulle man väll ange nypris/ ungefärligt nypris ?!
Det gjorde jag, annars om jag ska ange vad jag har lagt ut så blir det mindre.
DVD-ai skrev:Nu skulle man väll ange nypris/ ungefärligt nypris ?!
Det gjorde jag, annars om jag ska ange vad jag har lagt ut så blir det mindre.
smile skrev:Allt kan inte köpas för pengar
Rydberg skrev:Om jag räknar nypriset av grejorna som står hemma här nu så bryter jag 500000-gränsen
FBK skrev:Rydberg skrev:Om jag räknar nypriset av grejorna som står hemma här nu så bryter jag 500000-gränsen
Det är fan inte lätt att ha en hyfsad bra lön va
smile skrev:Kunskap, lärande och erfarenhet är dyrt att köpa, var handlar du din Rydberg?
Rydberg skrev:Om jag räknar nypriset av grejorna som står hemma här nu så bryter jag 500000-gränsen
matssvensson skrev:Hmm. Nypris på elektroniken plus materialkostnad för mina hemkörda högtalare summerar till utanför skalan
. Vilket reduceras till drygt hälften så långt minnet räcker, med begagnat priser och diverse rabatter genom åren. Timmarna på högtalarna oräknade.
Hade på känn att det skulle landa som en bättre bil, men glädjen jag får ut av musiklyssningen värderar jag ofantligt mycket högre än så - rent livsviktig. Och jag ser hela tiden till att hålla minst jämna steg med mjukvaran - musiken.
/mats
Användare som besöker denna kategori: idea och 17 gäster