Moderator: Redaktörer
JB skrev:24 bitars Flac fil mest troligt, MasVis stödjer bara 16 bitar
joakimfors skrev:Svårt att sova och lite inspiration ledde till implementation av DR beräkning:
[ Bild ]
… DR-värdet hamnade på lite undangömt ställe. Börjar kanske bli aningen plottrigt snart.
HenrikTornquist skrev:Jag tänkte ge mig på att kolla lite på det här programmet. Laddade ner det, man kan inte öppna nånting. Jag får beskedet "0 of 1 files were opened", i rutan "som files have no codec". Detta händer med både flac och mp3. Vad gör jag för fel?
E skrev:Är hela plattan lika svagt utstyrd?
joakimfors skrev:Har inte kollat hela men låter i alla fall så. Ligger ju rejält under t.o.m. EBU R 128 så kunde höjas nästan 5 dB för att komma upp i "rätt" nivå.
joakimfors skrev:Har inte kollat hela men låter i alla fall så. Ligger ju rejält under t.o.m. EBU R 128 så kunde höjas nästan 5 dB för att komma upp i "rätt" nivå.
Almen skrev:HenrikTornquist skrev:Jag tänkte ge mig på att kolla lite på det här programmet. Laddade ner det, man kan inte öppna nånting. Jag får beskedet "0 of 1 files were opened", i rutan "som files have no codec". Detta händer med både flac och mp3. Vad gör jag för fel?
Du måste addera respektive codec genom att ange filvägen.
JB skrev:joakimfors skrev:Har inte kollat hela men låter i alla fall så. Ligger ju rejält under t.o.m. EBU R 128 så kunde höjas nästan 5 dB för att komma upp i "rätt" nivå.
Ser ut att vara en bra låt för dom som bara har en klockradio hemma då den inte innehåller något under 200 hz, fast man måste nog ha normalisering aktiverad för att höra något isåfall pga den låga nivån
RogerGustavsson skrev:E skrev:Är hela plattan lika svagt utstyrd?joakimfors skrev:Har inte kollat hela men låter i alla fall så. Ligger ju rejält under t.o.m. EBU R 128 så kunde höjas nästan 5 dB för att komma upp i "rätt" nivå.
Det är väl bara en låt från albumet? Kör man hela så hamnar medelvärdet på -23 dBFS. Alla låtar måste inte hamna på fullt utstyrda toppar.
Användare som besöker denna kategori: AndersD och 31 gäster