Varför vill du bygga med detta element?
Moderator: Redaktörer
Kalejdokom skrev:Vi kanske skulle ha en drömtråd. Så här skulle jag gjort om jag hade två tomma händer (och banken full av pengar). Lite som man kan sätta ihop ett dreamteam inom sport eller vilka tre Nikon-gluggar man skulle valt...
Varför vill du bygga med detta element?
Kalejdokom skrev:Bump på dig själv.
Det är ju inte så lätt att komma vidare när jag hela tiden får en massa förnuftiga synpunkter på mina (enligt mig fantastiskt väl genomtänkta) konstruktioner.
Material är ju inköpt och tanken är att komma igång vilket år som helst. Inom kort lär jag i alla fall få syrliga kommentarer om en trave MDF, som ligger i vägen på golvet i "lilla biorummet".
To be continued...
Kalejdokom skrev:Ni är bara avundsjuka! Ni stjäl alla mina idéer och skickar ritningarna till någon snorbillig producent i Kina och säljer dom sedan dyrt på någon obskyr eBay i Asien. Jag förstår nog hur det går till...
Ni kan vara lugna - mitt löfte står fast - färdiga högtalare före sommartidsomställningen, basta!
Kalejdokom skrev:Sorry grabbar. Jag har börjat städa i garaget, men tyvärr ligger MDF-skivorna fortfarande och väntar på giljotinen. Dock har projektet framskridit mentalt och jag svänger tillbaka mot tidigare idéer. Jag har ju redan två XLS-10 med slavbas som subbar i samma rum som dessa skall spela. Så just nu lutar det åt rena dipoler, även i basen (inga slutna subbar i samma låda). Jag är dock försiktig med att basunera ut mina idéer tills jag skrider till verket.
Kalejdokom skrev:Nu har jag börjat montera.
Varje gång jag påbörjat ett nytt bygge tänker jag att nästa bara ska innehålla räta vinklar. Men icke...
30 grader visar sig inte alltid vara 30 grader. Och 161,4 mm kan ju bli allt mellan 160 och 163. Men nu verkar jag fått till det hyfast. Blir ju bara så förbenat krångligt när man ska få ihop pusslet:
[ Bild ]
[ Bild ]
Användare som besöker denna kategori: jannew och 24 gäster