Moderator: Redaktörer
nuffe skrev:Beställt miniDSP 4*10 idag. Så nu väntar jag på tomten!
Henrik
Emrik skrev:nuffe skrev:Beställt miniDSP 4*10 idag. Så nu väntar jag på tomten!
Henrik
planerar du för surrar med?väntar också på recension.
tänker du kan ha dina 2+2 fram och 1+1 bak med lite faskorrigering. det brukar vara trevligt.
nuffe skrev:Huj huj vilken bas, och så säger en del att man inte kan få lägre bas än 40Hz ur en dipol, FEL fel!
For making unbalanced connections, take note of the wiring in the following diagram. For inputs, connect the "S" terminal to the "−" terminal. For outputs, connect to only the "S" and "+" terminals.
If connecting to equipment with RCA connectors, suitable cabling can often be made quickly cutting RCA cables in two. Note the connection scheme shown in the diagram (and explained on the previous page): the cable shield must be connected to the ‘−’ terminal on the miniDSP input, whereas on the output side, the ‘−’ is not connected.
Michael skrev:Ja, spelar stor roll. Att kortsluta en utgång är inte bra. Nu blir det nog inte kortis, sitter troligtvis 50 eller 100 ohms motstånd i serie med utgången. ICn kan dock klippa och bli varm... detta skulle eventuellt kunna påverka den utgång du använder. Någon som vet hur schema ser ut?
PS. Notera att balancerade utgångar kan vara av olika konstruktion. Vissa skall 'kortslutas' och vissa skall verkligen inte utsättas för det.
PS2. Kollade sista länken ovan Jag vet inte vilka produkter de har, men där heter det inget med 2x4. Så det kan vara skrivet för en annan produkt.
//Michael
genstruktur skrev:Hmmmm........
Googlade en manual till minidsp 2x4 precis.
Jag har haft min Minidsp 2x4 balanserad version inkopplad med rca---> euroblock - minidsp - euroblock -----> rca.
Jag har också haft en jumper mellan (-) och (S) i euroblockkontakten på både in och utgångarna från minidspn.
Men så läser jag det här:For making unbalanced connections, take note of the wiring in the following diagram. For inputs, connect the "S" terminal to the "−" terminal. For outputs, connect to only the "S" and "+" terminals.If connecting to equipment with RCA connectors, suitable cabling can often be made quickly cutting RCA cables in two. Note the connection scheme shown in the diagram (and explained on the previous page): the cable shield must be connected to the ‘−’ terminal on the miniDSP input, whereas on the output side, the ‘−’ is not connected.
Se sidan 24 och 25: http://www.minidsp.com/images/documents ... 20v2.2.pdf
Har jag haft min mindsp felkopplad hela tiden? Vad jag minns när jag kopplade in den så skulle både in och utgången ha en jumper mellan (-) och (S) i euroblockkontakten om man ville köra den obalanserad - rca.
Som bilden i det här inlägget: viewtopic.php?f=3&t=35567&p=1666170&hilit=rca#p1666170
Vad spelar detta för roll för en teknikokunnig?
Med vänlig hälsning
/Genis
genstruktur skrev:Man kan koppla på båda sätten på utgången menar du?
Jag skrev till minidsp och frågade nu i alla fall, får se vad det svarar.
nuffe skrev:Jag använder nu RCA kontakterna på 4x10 och upplever att 2V inte är fullt tillräkligt på en del tunga låtar (Minimal animal, nån Kraftwerk mm). Hoppas det är tillräckligt att gå till XLR-RCA, så jag får lite mer Volt ut o in.
RogerGustavsson skrev:nuffe skrev:Jag använder nu RCA kontakterna på 4x10 och upplever att 2V inte är fullt tillräkligt på en del tunga låtar (Minimal animal, nån Kraftwerk mm). Hoppas det är tillräckligt att gå till XLR-RCA, så jag får lite mer Volt ut o in.
Oftast räcker 2 V för full utstyrning av slutstegen, undantag finns för en del högeffektsteg. Man inte kan ha för stora höjningar i den digitala domänen och begränsningen kan ligga där. En gammal regel är att inte höja så mycket utan att sänka de register som krävs för den önskade tonala balansen.
RogerGustavsson skrev:Då får du ha ett buffertsteg i mellan.
smile skrev:Mitt F5 steg behöver 3.5V för full utstyrning, av den anledningen så är 2x4 helt värdelös för min anläggning
Hello,
V2.2 of the user manual (i.e. latest version) is indeed the correct version. Please use this as a reference for wiring your device.
Hoping this info helps
devTeam
Best Regards
miniDSP Ltd
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 243 gäster