Ino Audio har plats över på måndagsdemo!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
IngOehman

Ino Audio har plats över på måndagsdemo!

Inläggav IngOehman » 2005-12-31 19:01

Hej alla!

Vill bara nämna att årets (2006) första Ino Audio-demo har drabbats av en avbokning, således att det finns 3-4 platser lediga.

Det handlar alltså om visning av piP, pi60s m.m. i Lahäll på måndag den 2:a Januari klockan 19:00.

Finns det några seriösa spekulanter som har tid och lust bör ni ringa mig snarast: 070 - 523 32 32.

Den eller de som ringar bör även vara uppkopplade (jag kopplar ned nu) så att ni kan posta ett "nu är det fullt-inlägg" här nedan.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Manga_X

Inläggav Manga_X » 2005-12-31 20:53

Nu finns det tre (3) platser kvar!

Mvh Magnus Eriksson

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2005-12-31 23:28

Nu finns det två (2) platser kvar!

Mvh Per

Användarvisningsbild
Pinnick
inaktiv

Inläggav Pinnick » 2006-01-01 06:08

IngOehman, en liten fråga. Vad exakt kan man lyssna på i demorummet förutom pi60s och piP?
Ino a2? Profundus-Y ? Nad 208 och denon 2105?
Kan man ta med egna skivor som t.ex. några fina dvd-a alster? :)

mvh
/Pinnick

Användarvisningsbild
Slartibartfast
Redaktör / Adeptfjant

Inläggav Slartibartfast » 2006-01-01 12:37

FBK skrev:Nu finns det två (2) platser kvar!

Mvh Per

Dra på rör och trissor.. akta, du kan bli fast.

Mvh Jocke
admin

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-01-01 13:56

Dra på rör och trissor.. akta, du kan bli fast.

:lol: Det får vi hoppas på Jocke :wink:

Användarvisningsbild
Frutti
Inte cool men villig

Inläggav Frutti » 2006-01-01 14:01

Kan man köpa pi60s nu igen?

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2006-01-01 15:58

IÖ, jag håller med dig i en massa prylar men detta är aktiv marknadsföring enligt mig :D

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
guldfisk

Inläggav guldfisk » 2006-01-01 19:04

En (1) plats kvar!
...perspektiv...

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-01-01 20:31

besan skrev:IÖ, jag håller med dig i en massa prylar men detta är aktiv marknadsföring enligt mig :D

//jonas

Det är verkligen inte så det är avsett.

Jag kör en demo på måndag, alltså i morgon, och då tyckte jag att det var lite onödigt att det skulle finnas en massa tomma stolar när jag ju vet att det finns många som vill komma och lyssna.

Jag tänkte lite tokigt kanske?

Men folk har beklagat sig illa per telefon om att det är så lång väntetid om man vill komma på demo, och därför kände jag att det var en bra idé att informera om att det denna gång blivit några platser lediga. Eftersom det är kort varsel fick jag för mig att det kunde vara hyggligt att nämna det på faktiskt om någon skulle ha chans att hörsamma möjligheten.

Men om det betaktas som marknadsföring så lovar jag härmed att aldrig göra om det.

För min del spelar det ju ingen roll. Jag kommer ju antagligen att köra demo för sammanlagt sisådär 70-80 personer under 2006 oavsett vilket. Tanken var bara att berätta att det nu går att utnyttja tillfället - de avbokade platserna. För min del spelar det ingen roll vilket, utom att jag slipper boka ett nytt demotillfälle om folk kommer imorgon.

Vh, iö

- - - - -

PS. Någon frågade om man kan köpa pi60s: Nej, man kanske kommer att kunna beställa pi60s igen i april. Vi får se.

PPS. Vi sätter stopp där hur som helst. Det är fullt.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-01-01 20:42

Viktig info till er som ringt:

KOM I TID! (19:00)

Jag startar inte förrän alla har dykt upp, så kommer ni för sent tvingar ni de andra att vänta. Gör inte det.

När jag startat så låser jag dörrarna så det går inte att komma för sent.

Vh, iö

Användarvisningsbild
Bubben

Inläggav Bubben » 2006-01-01 22:17

Öhman, hur får du till det där sista inlägget? :? :wink:

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2006-01-01 22:21

Okej då, det går att komma försent, lite. Men då blir de andra arga på en eftersom de tvingas vänta.

Kommer man mer än så för sent, alltså lite mer försent än några minuter, så kommer man inte in, för då är det låst.

Bättre så? :wink:

Vh, iö

Användarvisningsbild
besan

Inläggav besan » 2006-01-01 23:07

Hur som helst så hoppas jag att demot blir bra...

//jonas
Om det inte var meningen att man skulle äta djur, varför är dom då gjorda av kött ??

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-01-02 11:13

besan skrev:IÖ, jag håller med dig i en massa prylar men detta är aktiv marknadsföring enligt mig :D

//jonas

Eftersom jag är en mycket kommersiell person tycker jag detta är helt OK. Vi vet alla vad IÖ står för och kan bedömma hans inlägg efter detta. Detsamma gäller förstås alla andra företag som kan tänkas göra något liknande.

Vad jag skulle bli MYCKET irriterad över vore om någon här privat bjuder in till en lyssning och väl hemma hos denne handlar det om en ren införsäljning av någon apparat.

Jag tycker det skulle vara mycket positivt om våra seriösa hifi-handlare och producenter bjöd in till demos här på faktiskt. Dels ger det oss en chans att träffa varandra, dels ger det oss info om nya, gamla och förhoppningsvis bra grejor. Ett glas vin och några snittar skulle inte sitta dumt heller :D

/ B

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-01-02 11:18

Bill50x skrev:

//jonas

Eftersom jag är en mycket kommersiell person tycker jag detta är helt OK. Vi vet alla vad IÖ står för och kan bedömma hans inlägg efter detta. Detsamma gäller förstås alla andra företag som kan tänkas göra något liknande.

Vad jag skulle bli MYCKET irriterad över vore om någon här privat bjuder in till en lyssning och väl hemma hos denne handlar det om en ren införsäljning av någon apparat.

Jag tycker det skulle vara mycket positivt om våra seriösa hifi-handlare och producenter bjöd in till demos här på faktiskt. Dels ger det oss en chans att träffa varandra, dels ger det oss info om nya, gamla och förhoppningsvis bra grejor. Ett glas vin och några snittar skulle inte sitta dumt heller :D

/ B

tror inte en hifi handlare är så sugen på att visa sina produkter, utan vill nog hellre sälja :wink: ....för nästan alla på den här sidan är mest intresserad av ett par ino eller eventuellt ett par carlsson, så den enda hifi handlare som har nåt utbyte av att nån härifrån kommer på en visning är ju just IÖ eller eventuellt någon carlsson handlare :wink:
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-01-02 11:42

The_Man skrev:tror inte en hifi handlare är så sugen på att visa sina produkter, utan vill nog hellre sälja :wink: ....för nästan alla på den här sidan är mest intresserad av ett par ino eller eventuellt ett par carlsson, så den enda hifi handlare som har nåt utbyte av att nån härifrån kommer på en visning är ju just IÖ eller eventuellt någon carlsson handlare :wink:

Om man inte visar sina produkter, hur ska man då sälja dem? Men ingen tvingar handlarna att göra det, jag menade bara att möjligheten bör finnas på dessa sidor.

Att pipar och oa-högtalare debatteras mycket betyder inte att merparten på detta forum förmodligen är intresserade av andra grejor (också). Och det stora flertalet av alla medlemmar här på faktiskt äger väl andra högtalare än pip och oa?

Men även om debatten här ibland lutar åt att inget annat än högtalarna betyder något så kan det ju ändå finnas en poäng att lyssna och jämföra stärkare, cd-spelare, kablar... 8)

Snygga förvaringsmöjligheter för cd och apparater skulle i alla fall intressera mig. Om någon kan dema en väl fungerande htpc och kanske jämföra med någon bra ren cd-spelare så skulle jag vara på plats, absolut. Det finns definitivt plats för ett joint-venture mellan en dator- och en hifi-handlare här :-)

/ B

Användarvisningsbild
The_Man
WilderBeasten

Inläggav The_Man » 2006-01-02 11:47

Bill50x skrev:
Snygga förvaringsmöjligheter för cd och apparater skulle i alla fall intressera mig. Om någon kan dema en väl fungerande htpc och kanske jämföra med någon bra ren cd-spelare så skulle jag vara på plats, absolut. Det finns definitivt plats för ett joint-venture mellan en dator- och en hifi-handlare här :-)

/ B

frågan är om du skulle vara på plats för att du är intresserad eller för att köpa(själv så skulle jag också kunna tänka mig kolla in allt tekniskt som finns...inte för att köpa utan bara för att jag är intresserad, men det beror på ekonomin, för hade jag råd skulle jag köpa allt som finns :wink: )
Ta inte livet för seriöst du kommer ändå aldrig ur det levande

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-01-02 14:00

The_Man skrev:
Bill50x skrev:

/ B

frågan är om du skulle vara på plats för att du är intresserad eller för att köpa(själv så skulle jag också kunna tänka mig kolla in allt tekniskt som finns...inte för att köpa utan bara för att jag är intresserad, men det beror på ekonomin, för hade jag råd skulle jag köpa allt som finns :wink: )

Visst kan jag tänka mig att köpa. Det är mycket sällan jag ödslar tid för att bara titta, så intressant är det inte. Jag hatar shopping och de gånger jag ger mig ut i det kommersiella vimlet är när jag har ett specifikt problem att lösa. Just nu är det förvaring av en massa fonogram och diverse apparater. Oftast spelar jag, trots allt, digitalt material och sådant kan man lagra på olika sätt. Snygga hyllor för alla cd´s är ett sätt, men liggande på en hdpc/hårddiskar tar MYCKET mindre plats. Därför är just dessa saker intressanta för mig just nu.

/ B

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-01-02 14:33

Måndagsdemo? - Bah! Nu skall jag ned till Score och kolla in Londonderbyt mellan West Ham och Chelsea över en bit mat. Perfekt uppladdning inför FA-cupmötet Millwall-Everton på lördag, vilket jag ser från bästa plats på The Den... *ursäkta OT* :lol:

Användarvisningsbild
distad

Inläggav distad » 2006-01-02 16:07

Måndagsdemo? - Bah! Nu skall jag ned till Score och kolla in Londonderbyt mellan West Ham och Chelsea över en bit mat. Perfekt uppladdning inför FA-cupmötet Millwall-Everton på lördag, vilket jag ser från bästa plats på The Den... *ursäkta OT*

Tycker att en MåndagsDemo är hundra gånger roligare :D , fotboll :roll:

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2006-01-02 16:19

FBK skrev:
Måndagsdemo? - Bah! Nu skall jag ned till Score och kolla in Londonderbyt mellan West Ham och Chelsea över en bit mat. Perfekt uppladdning inför FA-cupmötet Millwall-Everton på lördag, vilket jag ser från bästa plats på The Den... *ursäkta OT*

Tycker att en MåndagsDemo är hundra gånger roligare :D , fotboll :roll:

Håller med. Hetis är normalt en mycket sansad och skärpt kille så det här med fotboll måste vara någon knasig gen som inte har utvecklats som den ska :lol:

/ B

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2006-01-04 14:47

Hetsporren skrev:Måndagsdemo? - Bah! Nu skall jag ned till Score och kolla in Londonderbyt mellan West Ham och Chelsea över en bit mat. Perfekt uppladdning inför FA-cupmötet Millwall-Everton på lördag, vilket jag ser från bästa plats på The Den... *ursäkta OT* :lol:

Var det en bra match :?: 8)
Miljö-alarmist

Hetsporren
Spolar Kröken!

Inläggav Hetsporren » 2006-01-11 00:06

Kribban skrev:
Hetsporren skrev:Måndagsdemo? - Bah! Nu skall jag ned till Score och kolla in Londonderbyt mellan West Ham och Chelsea över en bit mat. Perfekt uppladdning inför FA-cupmötet Millwall-Everton på lördag, vilket jag ser från bästa plats på The Den... *ursäkta OT* :lol:

Var det en bra match :?: 8)

Millwall-Everton var en enorm höjdare, till vilken jag ber att få återkomma i bloggen;)

Återgå till Wänner af Ino