Jag köpte en beggad Technics ST-9030 för några år sedan. Den är stor, tung och tyst. Den har inte så hög selektivitet, men tål pga 8 gangs eller vad det heter mycket starka insignaler från närliggande sändare. Passar altså perfekt på landsorten där jag bor.

Mitt problem var att jag får de flesta kanaler från en mast ca 4 km från min lägenhet. 3 kanaler kommer dock från en riktning ca 100 grader från riktningen till masten. Jag är skapt sånn att jag vill kunna få in alla kanaler optimalt även om jag inte nånsin lyssnar på dom. Jag frågade de jag trodde var experter, men dom monterade bara parabolanläggningar. "Sånt därnt är det ingen som håller på med längre" sa dom. "Det finns ju radio på internet"...
Impulsköpte en rundtagande antenn på Kjell för några hundra:

Full signalstyrka på mätarn! Jag fick tom in Radio Uppland med god kvalitet i stereo från mitt hem i centrala gävle. I efterhand har jag fått veta att det inte alltid är en fördel med hög signalstyrka in, speciellt inte med "ordinära" tuners som kanske inte tål det. 80 % av max signalstyrka kan mycket väl låta bättre än full patte.
Mina 10 cent...