Vinylcalle skrev:Nylon.
Jag menar vinyl. Åtminstone sista sådär 400-500 skivorna jag skaffat. Innan dess köpte jag nog någon CD också.
Mvh Carl
Jag hade inte förväntat mig något annat av någon med signaturen "VINYLcalle"

Moderator: Redaktörer
Vinylcalle skrev:Nylon.
Jag menar vinyl. Åtminstone sista sådär 400-500 skivorna jag skaffat. Innan dess köpte jag nog någon CD också.
Mvh Carl
Laila skrev:Ps. Ett prima inspelat kassettband skall dock ej förringas.
Zeeall skrev:Jag använder mestadels Spotify men den musik som är riktigt riktigt bra köper jag på fysisk media.
BellsnWhistles skrev:Laila skrev:Ps. Ett prima inspelat kassettband skall dock ej förringas.
O.T. men du har rätt, hade ett Nakamichi CR-7 till för bara några år sedan och det lät alldeles jäsingen bra faktiskt.
Jag hade t.o.m. tänkt dra ihop en blindlyssning med lite folk, mest för at visa att den gamla tekniken kunde vara rätt ok, men dessvärre ballade någon elektronik ur i däcket så att det inte startade längre.
Fast du kanske var ironisk
Morello skrev:Å Boris, hur anskaffar du musik?
Strmbrg skrev:Jag har i stort sett helt och hållet övergått från CD till Spotify.
Till en början uppfattade jag Spotify-ljudet som "lite smådassigt", men jag har ändrat mig.
Spotifys nackdel är att jag frestas att "zappa" istället för att lyssna klart. Typ: "Hm, låter inte den där Brahms-tvåan lite tjock?.. Fel konsertsal kanske?.." Söka-söka...
Fördelen är nog främst att jag slipper ägandet, köpandet och fokus på konvolut, omslag, apparatur och annat som bara tar uppmärksamhet från det väsentliga.
Ljudmässigt ser jag inga problem med de musikgenrer jag spisar via Spotten.
Strmbrg skrev:Ja, det kan ju funka. Nu lyssnar jag ganska sällan på låtar utan oftast på en symfoni, en (s)tråkkvartett eller en fiolkonsert.
Om jag inte fjärrstyr den uppspelande datorn via surfingbrädan, från lyssningsplats, så blir'e lite bättre disciplin på spisandet.
Morello skrev:Å Boris, hur anskaffar du musik?
BORIS skrev:Morello skrev:Å Boris, hur anskaffar du musik?
Nya skivor på LP om möjligt. CD köps begagnat här och där, liksom LP
Morello skrev:En riktigt dator med tangentbord etc tycker jag i alla fall man kan kosta på sig när man streamar.
mrGaskill skrev:Jag har ju förvisso två nya pc-datorer som är kompetenta. Men jag har nog blivit en soffstreamare med iphone från att ha varit en typ napster-piratspelare via pc. Det var roliga tider förresten.Men andra fördelar med smartphone vad gäller streaming är ju i bil (bluetooth, brukar låta ruttet), promenader, jogging, mtb-cykling.
Den har sina fördelar.
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 18 gäster