Moderator: Redaktörer
Morello skrev:mrGaskill skrev:Jag har ju förvisso två nya pc-datorer som är kompetenta. Men jag har nog blivit en soffstreamare med iphone från att ha varit en typ napster-piratspelare via pc. Det var roliga tider förresten.Men andra fördelar med smartphone vad gäller streaming är ju i bil (bluetooth, brukar låta ruttet), promenader, jogging, mtb-cykling.
Den har sina fördelar.
Jo visst som nödlösning kan jag acceptera en smartphone, men hemma förstår jag inte varför man vill använda en "dator" utan tangentbord och rimllig skärm.
I bilen har jag en hög CDR.
Morello skrev:mrGaskill skrev:Jag har ju förvisso två nya pc-datorer som är kompetenta. Men jag har nog blivit en soffstreamare med iphone från att ha varit en typ napster-piratspelare via pc. Det var roliga tider förresten.Men andra fördelar med smartphone vad gäller streaming är ju i bil (bluetooth, brukar låta ruttet), promenader, jogging, mtb-cykling.
Den har sina fördelar.
Jo visst som nödlösning kan jag acceptera en smartphone, men hemma förstår jag inte varför man vill använda en "dator" utan tangentbord och rimllig skärm.
I bilen har jag en hög CDR.
Morello skrev:Till er som kör spotify och liknande - är det en kostnadsfråga som ligger bakom valet?
Morello skrev:Jag förstår tjusningen med Tidal etc, men kan inte upphöra att förvånas över att folk står ut med att använda en smartphone som "fjärrkontroll".
Morello skrev:Jag förstår tjusningen med Tidal etc, men kan inte upphöra att förvånas över att folk står ut med att använda en smartphone som "fjärrkontroll".
Morello skrev:Jag avskyr smartphones så jag tycker det är rätt irriterande när folk har fest och spelar från en så kallade "smartphone".
En riktigt dator med tangentbord etc tycker jag i alla fall man kan kosta på sig när man streamar.
AndreasArvidsson skrev:Jag tycker att mobiletelefon eller platta fungerar mycket bra att styra musik och film med, men allt hänger på att gränssnittet är väldesignat. En dålig applikation kan driva en till vansinne.
Morello skrev:AndreasArvidsson skrev:Jag tycker att mobiletelefon eller platta fungerar mycket bra att styra musik och film med, men allt hänger på att gränssnittet är väldesignat. En dålig applikation kan driva en till vansinne.
Har du väldigt små fingrar eller väldigt stor skärm på din telefon? Eller rentav en kombination av dessa faktorer.
Morello skrev:Har Tidal utvecklat egen programvara eller är man fortfarande hänvisad till webben?
RogerGustavsson skrev:Morello skrev:Har Tidal utvecklat egen programvara eller är man fortfarande hänvisad till webben?
Hur menar du? Webben är alltid inblandad för en strömmande tjänst.
RogerGustavsson skrev:Morello skrev:Har Tidal utvecklat egen programvara eller är man fortfarande hänvisad till webben?
Morello skrev:Har Tidal utvecklat egen programvara eller är man fortfarande hänvisad till webben?
darkg skrev:En potentiell effekt av en viss sorts medium eller gränssnitt är att det kan forma beteendet på gott och ont. Jag lyssnar ofta på hela album, men särskilt i sällskap är det lite för lätt att zappa med Spotify, jämfört med skivor. Eller konserter! Det är inte nödvändigtvis alltid så att det faktum att det går att göra "som man vill" innebär att man gör så, helt enkelt, så ett tuktande format kan visa sig vara upplevelseöverlägset.
Folk med tilltro till sin självdisciplin förstår inte riktigt hur jag tänker här, kanske. Är man som jag bör man för maximerad lycka använda en hel del av sin frihet till att välja dess ramar
PerStromgren skrev:RogerGustavsson skrev:Morello skrev:Har Tidal utvecklat egen programvara eller är man fortfarande hänvisad till webben?
... och DÄR kom definitionsdebatten igång!![]()
Allvarligt talat, att kalla internet för webben är ju inte helt självklart. Men viss, om det menar allt som strömmas via ett hhtp-protokoll så har du ju i våss mån rätt. Jag tror att Hr Morello avsåg "hänvisad till webbläsare".
RogerGustavsson skrev:PerStromgren skrev:RogerGustavsson skrev:
... och DÄR kom definitionsdebatten igång!![]()
Allvarligt talat, att kalla internet för webben är ju inte helt självklart. Men viss, om det menar allt som strömmas via ett hhtp-protokoll så har du ju i våss mån rätt. Jag tror att Hr Morello avsåg "hänvisad till webbläsare".
Har ingen aning om huruvida webbläsaren är inblandad men det fungerar i varje fall i såväl PC, Mac och Android.
PappaBas skrev:RogerGustavsson skrev:Morello skrev:Har Tidal utvecklat egen programvara eller är man fortfarande hänvisad till webben?
Han menar nog via webläsare.
AndreasArvidsson skrev:Du vet väl om du når Tidal via en webbläsare eller ett fristående program?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster