Moderator: Redaktörer
JML2005 skrev:Ja det vore kanon om det bara blev ett superformat, och då är ju dvd-a att föredra rent tekniskt. Men det är fortfarande masteringen som är helt avgörande hur väl plattan låter.
Bill50x skrev:Jomenvisst. Men bättre mastring kostar bara besvär och kräver kunskap, utan att ge något i gengäld. 99% av alla kunder bryr sig inte. Ett nytt audio-format genererar försäljning av nya apparater och att man kan släppa alla cd´s en gång till, ännu mer söndermastrade så dom i alla fall låter annorlunda än originalet....
/ B
djberndt skrev:att tro att man får bra ljud från en dvd-spelare runt 2kkr är skrattretande!
JML2005 skrev:Bill50x skrev:Jomenvisst. Men bättre mastring kostar bara besvär och kräver kunskap, utan att ge något i gengäld. 99% av alla kunder bryr sig inte. Ett nytt audio-format genererar försäljning av nya apparater och att man kan släppa alla cd´s en gång till, ännu mer söndermastrade så dom i alla fall låter annorlunda än originalet....
/ B
Visst handlar det mycket om att kränga skivor, utrustning och införa bättre kopieringsskydd. Finns alltid en baktanke med allt.
rexq skrev:djberndt skrev:att tro att man får bra ljud från en dvd-spelare runt 2kkr är skrattretande!
Visst är det obehagligt att jag rekar en spelare för ynka 1300, jag skiter fullständigt i om han har en budget på en miljon för avspelare, skulle ändå reka lågprisspelaren. Tror du att priset avgör ljudkvaliteten är du fel ute men mycket uppskattad hos hifihandlarna. Hififorum.nu är nog en sajt för dig.
JML2005 skrev:rexq skrev:djberndt skrev:att tro att man får bra ljud från en dvd-spelare runt 2kkr är skrattretande!
Visst är det obehagligt att jag rekar en spelare för ynka 1300, jag skiter fullständigt i om han har en budget på en miljon för avspelare, skulle ändå reka lågprisspelaren. Tror du att priset avgör ljudkvaliteten är du fel ute men mycket uppskattad hos hifihandlarna. Hififorum.nu är nog en sajt för dig.
Inlägget är inte ens värt att kommentera!
Larsho skrev:Om du inte vill köpa för billigt kan jag rekommendera följande, trots det höga priset ett praktfynd![]()
http://www.hifimagasinet.com/annonsDeta ... nonsID=805
Är du villig att köpa en bättre begagnad har jag lite kontakter som kan hjälpa dig med det
Johan_Lindroos skrev:Förvinn inte än JML!
Jag kan tipsa om den senaste Pioneerskapelsen som jag föreställer mig är väldigt bra. Hamnar i din prisklass gör den också! (ifall det nu var ett krav) Fast den finns på rea på Reference Audio för 9990 kronor, så då kanske den är för billig?
Pioneer med det konstiga namnet DV-989AVi-S
förstår att har blivit uttråkad.. men lyssna på 868:an, du kommer inte bli besviken. dessutom har den en gudabenådad bildåtergivningsförmåga som extra bonus!JML2005 skrev:Satte ca 10kkr som lägsta gräns för att slippa en diskusion kring billiga spelare som jag vet av egen erfarenhet inte lever upp till mina krav.
woland skrev:Pioneer DV668 sänder ut DVD-A digitalt. Jag kör DVD-A rakt in i min separata DAC.
Dacen måste förstås klara av 48/24 eller 96/24 eller vilken Bitrate som DVD-An nu är inspelad med.
Mvh
Wolfie skrev:Jag skulle kika på Denon 3910 som enligt många låter väldigt bra.
Den ska tydligen har jag fått höra låta bra mycket bättre än
föregångarna.
Förmodligen låter 2910 precis lika bra som 3910.
668:an finns ju inte att få tag på så lätt längre (jag knep nog en av
de sista som fanns i butik)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster